wat is een alternatief voor spuitmondjes, cupcakes?

Ik vind de spuitmondjes vrij prijzig, kan ik die ook door iets anders vervangen? Ook de spuitzak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
23.1K
Antoni
11 jaar geleden
Kijk eens op www.marktplaats.nl, www.speurders.nl of www.ebay.nl voor tweedehands spuitmondjes. Er is vast wel iemand, die ze wil verkopen.
Antoni
11 jaar geleden
Op die websites zullen ze altijd goedkoper zijn dan in de winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat soort dingen zou ik nou eens niet tweedehands kopen. Ik koop geen spullen wat te maken heeft met voeding tweedehands.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prijzig ?? Hoe zo prijzig ?? Ik heb verschillende slpuitzakken, varierend van nog geen tientje tot minder dan een euro, en zelfs de goedkoopste zijn meermalen te gebruiken. Als je een euro al prijzig vindt (Action bijvoorbeeld), ja, dan houdt het op....dan maar geen cupcakes.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Pelle inderdaad, vind ik ook een smerig idee

Het beste antwoord

In begin gebruikte ik bakpapier. Ik maakte hier een frietzakje van en knipte de punt in de gewenste vorm.
De vormpjes zijn minder strak dan met een spuitmond maar ik vond het toen een ideaal alternatief!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt het in een diepvrieszakje doen en een heel klein puntje van de hoek knippen maar dan krijg je geen mooie rand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan overwegen wegwerpspuitzakken te kopen (zie bron).
Deze zou je ook zelf kunnen maken door een stevige plastic zak te nemen en die te vullen en dan een punt af te knippen. Echter krijg je op deze manier niet de gekartelde toefjes maar krijg je gewoon simpel een rondje uit de uitstroom.
Je hebt ook spuitzakken met plastic spuitmondjes. Zie de foto. Vroeger verkocht blokker deze en die waren niet duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voegen die wegwerpspuitzakken toe aan de stevige plastic zak? Dat is precies hetzelfde en dan natuurlijk wel veel duurder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Ze zijn alleen verstevigd aan de spuitmondzijde waardoor ze minder snel uitscheuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens panteao maar jouw antwoord is geen antwoord op de vraag. Daarom zei ik al dat je geen mooie rand dus resultaat krijgt maar ik geef wel een antwoord ;)
Je hebt ook gewone plastic spuit zakken deze zijn te vergelijken met het materiaal van een wat sterker boterhamzakje. Verder hebben ze misschien bij de action of z'n soort winkel wel goedkope spuitmondjes die je dan in die plastic zak kunt doen en dan is het klaar om te gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een beetje goed uitziend gebak wilt maken, ga je niet rommelen met broodzakjes of zoiets. Dan kun je er beter niet aan beginnen.
Ik heb een site voor je waar de door jou bedoelde zaken te koop zijn.
8 plastic spuitmondjes voor € 1,85,en een behoorlijke spuitzak die je normaal vast kunt houden 10 voor € 1,85.
Succes.

Toegevoegd na 3 uur:
Alternatief is een cornetje voor het fijne garneerwerk.

Toegevoegd na 3 uur:
Alternatief is een cornetje voor het fijne garneerwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niet perse een spuitzak te gebruiken om een mooie decoratie aan te brengen op cupcakes. Zo kan je bijv.. een dot icing op de cupcake zetten en er met een glad mes (hoek spatula of pannenkoekmes) een soort gladde 'berg' opzetten. Je strijkt de rand van opzij glad en zorgt ervoor dat hij naar boven omhoog loop met een punt erop.
Dan kan je er nog sprinkels , smarties, bresilienne of iets anders krokants enz. over strooien.
Ook kan je de bovenkant gewoon glazuren met poedersuiker aangeroerd met water, vruchtensap of likeur of er een levensmiddelkleurstof doorheen mengen, hiermee kan je de bovenkant bedekken en er van bijv. marsepein figuurtjes/bloemetjes opzetten.
Als je de cupcakes meteen wilt serveren en ze niet hoeft te bewaren, kan je er ook met spuitroom een mooie toef opspuiten en die evtl. met sprinkels bestrooien of er een stukje fruit opzetten.
amc
11 jaar geleden
Spuitmondjes kun je vrij goedkoop (1 of 2 euro) een plastic vorm van kopen, hebben ze soms bijvoorbeeld bij kruidvat, 1 euro winkels, xenos etc.). Google anders even voor wegwerp spuitmondjes, die kun je ook online wel vinden maar dan heb je vaak hoge verzendkosten. Die wegwerp spuitmondjes kun je ook gewoon afwassen en vaker gebruiken.

Alternatieven voor spuitzak:
- bakpapier nat maken en in een spuitzak vorm rollen, daarna de uiteinden 2x omvouwen zodat het niet losraakt, etw elastiekje om het tuutje
- Van die grote dievrieszakken, puntje afknippen (kan ook gewoon een mondje in).

En natuurlijk kun je ook via marktplaats kijken, voor een goeie set voor een lagere prijs! Voordeel is dat het vaak in een enveloppe past dus lage verzendkosten.

Succes!