Heeft zelfgemaakte italiaanse saus nog voedingswaarde na een uurtje sudderen ?

Het lekkerste wordt de saus als ik hem een uurtje laat sudderen, maar heeft het dan nog enige voedingswaarde. Maakt het nog verschil met of zonder deksel ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Ritsuka
11 jaar geleden
Sowieso wel handig en lekker om er het laatste gedeelte nog verse groente bij in te doen. Of serveer er een salade bij.

Antwoorden (2)

Uiteraard heeft de saus nog voedingswaarde. Het bevat namelijk o.a. vet, eiwitten en koolhydraten. Die verdwijnen niet zomaar.
bamibal
11 jaar geleden
Ik denk dat de vitamines snel meeverdampen. Maar dit weet ik niet zeker. Deksel erop laten is beter anders droogt de saus uit.