Hoe heet dat wat er meestal op Cupcakes zit en hoe maak je het.(Zie foto)

Zie foto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel dat er kleurstof in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik de ultieme site met toppings voor cupcakes. Ik heb er al veel van gemaakt en het is nooit fout gegaan. Veel plezier ermee. http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/toppings

Het beste antwoord

Dat heet een topping. Hierbij een van de vele recepten.

Om de cupcakes te versieren kun je botercreme gebruiken. Ook dit maak je eenvoudig zelf.
Ingrediënten: (voor ongeveer 12 cupcakes)
250 gram poedersuiker
250 gram zachte boter
2 eetlepels heet water
1 theelepel vanille extract
Doe de boter in een kom en klop het glad. Voeg daarna de overige ingrediënten toe en mix het tot een geheel. Hoe langer je mixt, hoe beter! Voor een verrassend, feestelijk effect kun je een paar druppels voedingskleurstof toevoegen.
Nu kun je de topping op de cupcakes spuiten of smeren. Of de topping gebruiken als "lijm" voor fondant of marsepein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het wordt hier een topping genoemd. Zie je een cupcake recept in het Engels, dan spreken ze van een 'frosting' bij een hoge toef zoals de afbeelding van jouw of van een 'Icing' als het alleen een glazuur is.

Een lekkere 'cream cheese frosting' krijg je door;
450 gr. roomkaas (Philadelphia, Mascarpone, Ricotta ed) te vermengen met 225 gr. boter en vanille extract Zorg dat alles op kamertemperatuur is en gebruik de mixer op middelhoge snelheid.
Als je dan een luchtige crème hebt verkregen, zet je de mixer op lage snelheid en doet er tijdens het mixen, beetje bij beetje, 125 gr. poedersuiker bij. Wil je een stevigere frosting, dan neem je wat meer poedersuiker. Kleur de frosting naar wens met enkele druppels voedings kleurstof.

Voor een simpele basis-topping;

Doe 240 ml. melk samen met 45 gr. bloem in een pannetje en klop alles met de garde goed door, zodat je geen klontjes krijgt. Zet dan het klontvrije beslag op het vuur.
Breng het rustig aan de kook en zet het daarna meteen op een laag vlammetje.
Blijf steeds goed roeren zodat het beslag niet gaat klonteren of aanbranden. Blijf dus continue roeren. Na ong 5 min. heb je dan een dik beslag waarin een prikker rechtop blijft staan. Doe het beslag in een kom, dek het af met plastic folie en laat alles afkoelen tot kamertemperatuur.

Intussen klop je in een andere kom 200 gr. roomboter op kamertemperatuur, zacht, luchtig en smeuïg met de mixer op halve snelheid. Voeg nu langzaam 200 gr. poedersuiker toe en tot slot vanille extract. mix steeds alles goed door met de mixer.
Als alles goed vermengd is, voeg je de afgekoelde melk/bloem-mix toe en mix alles op middelhoge snelheid, nog eens 5 min.
Dek het geheel weer af met plastic folie en zet 15 min. in de koelkast.
Nu is de topping direct klaar voor gebruik. Mocht hij toch iets te dun zijn naar je smaak, voeg dan wat extra poedersuiker toe.
Door deze basis-topping kan je goed gepureerde aardbeien doen, of limonadesiroop bij gebrek aan kleurstof, ook gesmolten chocolade, cacaopoeder, cappuccino- of ander instant koffiepoeder smaken doen.

Ook heel simpel en lekker voor direct gebruik;
Doe 225 gr. mascarpone met vanille en 65 gr. poedersuiker in een vetvrije kom en mix het door elkaar. In een andere kom klop je 1 beker slagroom stijf tot stevige stijve pieken. Vouw dan de slagroom door de mascarpone en spuit direct op de cakes, die je meteen serveert. Heb je geen kleurstof, dan is een witte toef bestrooid met wat glitter of andere taartversiering ook feestelijk
amc