hoe heet zo'n appel met van dat rode stroop eromheen?

Ik zoek een recept, maar ik weet niet hoe het heet, en ik kan het ook nergens vinden :s weten jullie misschien ook een recept?

Thx alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Het beste antwoord

Dat is een Pomme d'Amour, of liefdesappel.
http://www.receptjes.be/recept_liefdesappels.html
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is precies wat ik bedoelde, alleen is het bij mij mislukt, maar ik snap het concept! Bedankt :D

Andere antwoorden (4)

candyapple
kandijappel
zoiets in ieder geval in Duitsland is het een Kandierte Apfel volgens mij

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is de echte: http://www.kochbar.de/rezept/270118/Kandierte-AEpfel.html
hoop dat je duits goed genoeg is, ik heb nog geen nederlands recept gevonden
anneliez
11 jaar geleden
Suikerappel.
-4 zoete appelen
- 2 soeplepels suiker
-1 soeplepel grenadinesiroop
Bereidingswijze:
Koel de appels af in de koelkast. Steek in iedere appel een lolly-stokje of een houten prikker. Warm een mengeling op van suiker en grenadine. Wanneer deze mengeling op het punt staat te karameliseren, doopt u er de appel in. Laat het glazuur afkoelen.

Kinderen vinden het heerlijk en het is leuke en lekker snoepje voor een partijtje.

Tip: u kunt de appel ook dopen in au bain Marie verwarmde pure chocolade en deze daarna laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je een ouderwetse, nee authentieke appelbol bedoelt:

Recept: Appelbol als dessert
Posted on 8 november 2012

Ik ben GEK op appel, zeker in combinatie met suiker en kaneel, warmte en bladerdeeg. Omdat apfelstrudel niet het enige product is dat al deze ingrediënten bezit, deel ik graag dit recept met bovenstaande ingrediënten. Ik vond het LEKKER!

Dit recept is op basis van 2 appelbollen.

Benodigdheden:

4 plakjes bladerdeeg, ontdooid
3 eetlepels suiker
theelepel kaneel
2 zoetzure appels
scheutje melk
Bereidingswijze:

Schil de appels en verwijder het klokhuis. Verwarm de oven voor op 200 graden.
.....etc

de rest kan je vinden in de bron!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waar is die rode stroop dan?
Bij ons worden ze 'kermisappels' genoemd, omdat ze vaak op kermissen verkrijgbaar zijn. Een recept;

Was de appels en droog ze af.
Haal het steeltje eruit en steek hiervoor in de plaats een lolly-/ijsstokje in de appels.
Breng ½ l. water met 600 gr. kristalsuiker aan de kook tot de suiker helemaal is opgelost.
Laat 1 uurtje pruttelen op heel zacht vuur en roer af en toe.
Als de stroop dikker begint te worden en er verschijnen bellen, schep je met een houten lepel een beetje op een bord. Als dit stolt, dus hard wordt, kunnen de appels geglaceerd worden.
Houd de pan schuin en draai de appels door de stroop totdat ze helemaal bedekt zijn met de glazuur.
Je kunt ze nu evtl. nog door gehakte nootjes rollen en wil je de rode kleur hebben zorg dan dat je rode levensmiddelkleurstof in huis hebt. Enkele druppeltjes hiervan maken de stroop rood.
Tot slot zet je de appels op bakpapier en laat ze drogen, zodat het glazuur hard kan worden.
amc