Mogen plastic soeplepels in de kokende soep blijven staan i.v.m. roeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Antwoorden (5)

Nee, hierdoor kan de lepel smelten en schadelijke stoffen afgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja natuurlijk mag jij een plastic lepel in de kokende soep gebruiken
maar het lijkt mij niet verstandig , want hoge temperaturen en plastic
zijn nu eenmaal geen vrienden en je loopt de kans dat de lepel
vervormt/smelt en dat er een nare smaak aan je soep komt die je niet wil.
Maar daar hebben ze heel lang geleden al wat voor uitgevonden
en die setjes gingen normaal gesproken je leven lang mee.
(bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duimpje naar beneden vind ik niet zo erg
maar ik mis het waarom.
Je mag natuurlijk plastic soeplepels gebruiken om te roeren (mits het een dikke stevige lepel is), gebruik ik zo vaak. Je MOET de lepel uit de pan halen zodra je stopt met roeren, onmiddelijk!
Probeer iig niet met een dunne lepel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan het soort plastic lepel. Het witte weggooispul kan er zeker niet tegen maar de lepel uit de bron wel. Dus kijk op de verpakking tot hoeveel graden de lepel bestand is.

Toegevoegd na 42 seconden:
De handige soeplepel uit de Intensive keukenserie is perfect voor gebruik in anti-aanbakpannen. De lepel is bestand tegen temperaturen tot 220°C en heeft een handige thermo-ring waardoor de lepel in de pan gelegd kan worden zonder te smelten.

Bestand tegen temperaturen tot 220°C
Materiaal: Siliconen en kunststof
Thermo-ring tegen smelten van spatel
Hygiënisch kookgerei
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak staat op de verpakking van de lepel of op internet tot hoeveel graden je het plastic maximaal kunt verhitten. Plastic smelt vrij snel, dus let wel goed op of je niet over de maximum temperatuur heen gaat, want die is er natuurlijk niet voor niets.