kun je bavarois en creme brulee (zonder het suikerlaagje) al twee dagen tevoren maken?

heb het 2e kerstdag pas nodig maar ben morgen de hele dag weg.
wilde het vanavond vast klaarmaken zodat ik alleen het suikerlaagje nog
hoef te branden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

De creme brulee kan je prima vooruit maken, maar bavarois volgens mij niet : dat moet heel luchtig geklopt zijn, en dat zakt in, als je dit zo lang van tevoren maakt.
Overweeg, of je niet liever een trifle kan maken in plaats van de bavarois : je kunt de slagroom er dan vlak voor het opdienen overheen doen, en verder kan je hem helemaal klaar in de koelkast hebben staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Ik denk ook dat die bavarois in gaat zakken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt. ik maak de creme brulee nu en morgen de bavarois. zou zonde zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de bavarois maakt volgens de regels van de kunst zakt die niet in.

Andere antwoorden (1)

Bavarois kan je gerust een dag van tevoren bereiden als je er gelatine aan toevoegt.
In de meeste bavarois zit gelatine dus........
Als je de vruchten die erdoor gaan gepureerd hebt, doe je enkele lepels ervan in een pannetje en je verwarmt dit met suiker en wat citroensap, tot de suiker is opgelost.
Roer er dan de ingeweekte, uitgeknepen gelatine blaadjes door en los ze zo op.
Roer dit dan door de rest vruchtenpuree en laat alles afkoelen en lobbig worden.
Spatel dan de stijfgeklopte room erdoor en schenk de bavarois dan in een met koud water omgespoelde puddingvorm of coupes. Nu moet hij in elk geval 6 uur opstijven, maar je kunt hem ook rustig een nacht in de koeling laten staan.
De garnering kan je op het 'moment suprème' aanbrengen.
amc