Hoe kan ik meerdere ovengerechten op verschillende temperaturen gelijktijdig klaar krijgen?

Ik heb 2 ovens en de volgende gerechten;
- 2 x rollade (60 min. 175 graden)
- een schaal met 4 gevulde kalkoenfilets (25 min. 200 graden)
- 6 gegratineerde groentenpannetjes (45 min. 180 graden)
- 10 aardappelwaaiers (50 min. 220 graden)
- een schaal pommes duchesses (30 min. 200 graden)

Help!!! Kerststress!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt bijv. de aardappelwaaiers al van tevoren klaarmaken. Je kunt ze dan laten afkoelen en op een koele plaats zijn ze dan maximaal 24 uur te bewaren. Om ze op te warmen kan je ze dan 20 min. in de oven zetten bij 175 graden. Bij de laaste 20 min. van de rollades bijv. Ik zou de rollades, samen in een oven van 175 graden zetten en na 20 min. de groentepannetjes erbij zetten. In de andere oven zou ik op 200 graden eerst de aardappelpureetorentjes 5 min. laten bakken en dan de kalkoenfilets nog 25 min. erbij zetten. Je zou ook evtl. als je geen plaats meer hebt in de oven voor de aardappelwaaiers, eerst de rollades eruit halen en laten rusten ingepakt in alufolie. In hun plaats zet je dan de waaiers er in. Toegevoegd na 3 minuten: De gegratineerde groentepannetjes krijg je ook bij 175 graden C. gaar en met een bruin kaaskorstje hoor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100