Hoe kan ik meerdere ovengerechten op verschillende temperaturen gelijktijdig klaar krijgen?

Ik heb 2 ovens en de volgende gerechten;
- 2 x rollade (60 min. 175 graden)
- een schaal met 4 gevulde kalkoenfilets (25 min. 200 graden)
- 6 gegratineerde groentenpannetjes (45 min. 180 graden)
- 10 aardappelwaaiers (50 min. 220 graden)
- een schaal pommes duchesses (30 min. 200 graden)

Help!!! Kerststress!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De rollades kan je gewoon in een pan op het gas doen evenals de gevulde kalkoen. Dat kost je 2 pitten.
De pommes duchesses kunnen in de frituur pan.
Dan hou je 2 dingen over die je in de oven moet doen.
zet de oven op 200 graden en dan de aardappelwaaiers bovenin en de groentepannetjes eronder. Bovenin de oven is het vaak heter dan onderin (bij conventionele oven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt goed, heb je geen warmhoud plaatjes, anders misschien eau bain marie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is dat mijn pitten al in gebruik zijn voor rode kool, saus, haricots verts met spek en kindergerechtjes.
En ik heb geen frituurpan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dan eerst het vlees braden. Laat dat in de pan zitten en plaats deze evt. op een rechaud. Dan heb je nog zeker een 20 minuten de tijd om je saus en rode kool op te warmen want dat vlees blijft zeker wel een half uur goed warm en dan kan het ook even rusten voor je het aansnijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kan een mens zich druk om maken he? Maar het is de eerste keer dat ik dit doe en dan wil ik het ook goed doen, zonder ongare dingen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shebie, respect hoor dat je dit gaat klaarmaken! Logisch dat je je druk maakt.
Ikzelf eet met kerst lekker van het buffet bij de sauna haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je!
Groot gelijk heb je!
Eet smakeijk alvast!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, jij ook vast, maar er maar iets feestelijks van ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook heel wat.. ik heb een keer een kerstdiner gemaakt met dubbel voorgerecht (dat dan simpel houden met koud voor en een soep) en dan hoofdgerecht een wild duo met portsaus daarbij aardappelgratin, rosti, spercibonen met spekjes, een rode wijn smoor en tomaten gevuld met ei en gestoomd in de oven. En dat voor 6 personen uitgeserveerd en ik heb alleen een combimagnetron en 4 gaspitten... het kan dus echt wel het is alleen timen wat lastig kan zijn. En je wil de keuken niet zien daarna.. hahaha.. maar het lukt je vast wel. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was ook inderdaad heel wat zeg!
Het voorgerecht heb ik ook simpel; een soep en een salade caprese.
Het nagerecht tiramisu en stoofpeertjes.
Dus dat kan lekker een dag van tevoren!
Ritsuka
11 jaar geleden
rollade kun je koud eten, dus dat kun je van tevoren maken.

Het beste antwoord

Je kunt bijv. de aardappelwaaiers al van tevoren klaarmaken. Je kunt ze dan laten afkoelen en op een koele plaats zijn ze dan maximaal 24 uur te bewaren.
Om ze op te warmen kan je ze dan 20 min. in de oven zetten bij 175 graden. Bij de laaste 20 min. van de rollades bijv.
Ik zou de rollades, samen in een oven van 175 graden zetten en na 20 min. de groentepannetjes erbij zetten.
In de andere oven zou ik op 200 graden eerst de aardappelpureetorentjes 5 min. laten bakken en dan de kalkoenfilets nog 25 min. erbij zetten.
Je zou ook evtl. als je geen plaats meer hebt in de oven voor de aardappelwaaiers, eerst de rollades eruit halen en laten rusten ingepakt in alufolie. In hun plaats zet je dan de waaiers er in.

Toegevoegd na 3 minuten:
De gegratineerde groentepannetjes krijg je ook bij 175 graden C. gaar en met een bruin kaaskorstje hoor.
amc