Wat is arretje cake en hoe maak je het?

Ik hoorde mijn oma er wel eens over maar wat is het precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Het is een 'cake' gemaakt van biscuit boter, suiker en cacao geloof ik, ik heb hier wel een recept liggen. Zal ik zo toevoegen

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog makkelijker, hier staat hetzelfde recept :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de volledigheid:

Arretje's cake (of Arretjenofcake) is een machtige chocoladetaart gemaakt van voornamelijk cacao, suiker en biscuits. De taart hoeft niet in de oven gebakken worden.
De naam is afkomstig van het (strip)figuurtje Arretje Nof dat als reclame gebruikt werd voor het botermerk van de Nederlandsche Oliefabrieken (NOF) Calvé-Delft.

Ingrediënten

500g bruine basterdsuiker
2 grote eieren (3 kleine)
9 eetlepels (135 ml) cacaopoeder
500g margarine
500g droge biscuitjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Doe maar geen moeite: het staat al láng op GV!

Andere antwoorden (1)

Arretjescake (in Limburg pletskeskoek) is een koude cake die in traditioneel in verschillende Nederlandse streken gegeten wordt. De naam is afkomstig van het (strip)figuurtje Arretje Nof dat als reclame gebruikt werd voor het botermerk van de Nederlandsche Oliefabrieken (NOF) Calvé-Delft.

Bereidingswijze

Hoewel de precieze ingrediënten per streek en per recept verschillen, is de basis hetzelfde. De ingrediënten worden gemixt en moeten vervolgens een dag in de koelkast opstijven.

Ingrediënten

tarwekoekjes/theebiscuitjes (in sommige recepten verkruimeld)
roomboter of margarine
suiker
eieren (deze worden dus rauw genuttigd)
cacao, vanille, oploskoffie, rum of andere smaakmakers
hagelslag ter decoratie

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier heb je een heel lekker recept:

http://www.smulweb.nl/recepten/1370469/Ouderwetse-arretjescake