Is tomatensap ook te gebruiken als basis voor soep?

Na een feestje blijf ik zitten met een aantal pakken (drink)tomatensap. Kan ik die gebruiken om soep van te maken?
Of is de smaak dermate afwijkend dat dat niet lekker is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
20K

Het beste antwoord

Nu, in de winter, niet echt helemaal van toepassing, maar voor warme zomeravonden kan je het perfekt gebruiken als basis voor gazpacho. Paprika's, uien, knoflook en komkommer in je blender doen, tomatensap erbij, blenden.
Op smaak maken met wat olijfolie, wijnazijn en tabasco, en dan goed koelen (4 uur in de koelkast)
Aan tafel in schaaltjes erbij geven : fijngehakt hardgekookt ei, fijne blokjes paprika, tomaat, komkommer en wat (knoflook)-croutons, en je hebt een heerlijke maaltijd voor op het terras of balkon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

natuurlijk kan dat! lekker een uitje fruiten, knoflook erbij, tomatensap, gehaktballetjes en wat groentes, 15 minuten laten koken... mmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, heel goed zelfs.
Doe er eventueel wat groenten bij (selderij, worteltjes, lavas blaadjes, peterselie, enz), wat vermecelli en draai wat soepballetjes en je hebt een heerlijke soep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak mijn tomatensoep meestal met een pak tomatensap.

Je zet eerst een klein beetje water met wat bouillonblokjes op, als dat lichtelijk kookt giet ik het pak tomatensap erbij.
Breng het aan de kook, voeg soepgroenten, vermicelli en eventueel balletjes toe. Nog even door laten pruttelen om de vermicelli lekker zacht te krijgen en voila, eet smakelijk.
(een gebakken stokbroodje erbij en je hebt helemaal een complete maaltijd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is heel erg lekker. Dat gebruik ik zelf ook altijd als ik tomatensoep maak.
Hoe ik m maak:
1 prei in stukjes snijden, bakken in wat olie tot ie bijna gaar is.
Prei, tomatensap en vermicelli in een pan gooien, laten koken tot de vermicelli gaar is. Aan het einde (als het vuur al uit staat) wat appelmoes toevoegen, ongeveer 1/3 tot 1/2 potje (van die wat kleinere potten, niet die supergrote).
De appelmoes en prei geven het een lekkere en bijzondere smaak.

Toegevoegd na 58 seconden:
En als ie wat te sterk is qua smaak, of teveel indikt tijdens het koken, wat extra water erbij doen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja iedereen vindt het raar. Ik heb het zo geleerd van mijn moeder, en ik vind het erg lekker. In mijn herinnering is het Chinese tomatensoep, maar misschien heb ik dat wel verkeerd onthouden.
Ja Zeker.
klondje boter smelten in de pan, uitje er infruiten, tomatensap er bij doem, eventueel wat afslappen met water,
maggiblokjes er bij, soepballetjes en rijst er bij. even laten koken.
eet ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, maar je kunt het ook nog gebruiken als woksaus!
Als smaakmaker dus voor een wokgerecht.