Heeft iemand een recept van maple-pecanbroodjes ?

Bij de Bijenkorf en AH verkopen ze maple-pecanbroodjes. Ik wil ze zo graag een keer zelf bakken, maar kan nergens een recept vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

MAPLE PECANBROODJES
voor 8 broodjes:
8 velletjes roomboterbladerdeeg
8 eetlepels pecannotenpasta of amandelspijs
10 eetlepels pecannoten op maplesiroop, zie recept
1 ei, losgeklopt
eventueel grove (grein)suiker

Verwarm de oven voor op 225°.
Ontdooi de velletjes bladerdeeg en verdeel de pecanpasta of amandelspijs
over het midden van het bladerdeeg, verdeel hierover de noten in maplesiroop
en vouw het bladerdeeg als volgt dicht, eerst het onderste flapje over de
vulling vouwen, zijkanten naar het midden en oprollen, plak de rand met
water vast.
Bestrijk de broodjes met losgeklopt ei en strooi er desgewenst wat grove
suiker over.
Schakel de ovenstand terug naar 200°C en bak de broodjes in ca. 20 minuten
goudbruin, laat de broodjes wat afkoelen (noten worden gloeiend heet) en
serveer (lauw)warm.
Oventijden en temperaturen verschillen nogal per oven, noteer daarom de
eigen gegevens bij elk recept.

Met pecannoten op maplesiroop en blader- of filodeeg kan ook een
Baklavah-achtig gebak worden gemaakt, serveer daarbij eens een warme
Maple-Drambuie-saus.

Toegevoegd na 18 minuten:
Link van de bron is dubbel dus werkt niet. Hier komt de juiste link: http://www.hilpers.nl/72194-pecannoten-broodjes

Eet smakelijk :D