Hoe weet ik wanneer mijn oven op 180° staat of 170° met deze knop? zie foto

Voor chocoladetaart graag vlug antwoord please! Want de temperatuur moet juist zijn!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk eigenlijk niet dat die tien graden heel veel uit maken, dus dan zou ik hem gewoon zo laten staan.

Het beste antwoord

Het puntje tussen 150 en 200 staat voor 175 dus ik zou hem eigenlijk gewoon op dat puntje zetten, die 5 graden verschillen echt niet zo en als je het zeker wilt weten zet je hem net voor het puntje aan de kant van 150.

Toegevoegd na 1 minuut:
De middelste 0 van 200 zou de 200 temperatuur moeten aangeven maar men je hebt inderdaad wel een hele lastige knop hoor!

Maak je verder niet te druk over 170 of 180 graden, houd het gewoon even goed in de gaten, als het te hard gaat kun je altijd je oven nog iets temperen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oef! Bedankt! :) Nu chocoladetaart met gerust hartje bakken :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De nauwkeurigheid van huis-tuin-en-keuken oventhermostaten is vaak treurig slecht.
Je zult uit ervaring moeten leren of jouw oven ietsje hoger of lager moet staan.