Is groene bloemkool lekker?

ik zag bij de jumbo groene bloemkolen liggen,
de roosjes zijn wat puntig van vorm,
wie heeft ervaring met die bloemkolen? smaakt het ook naar gewone bloemkolen ?

13 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Het beste antwoord

ja hoor, die is lekker. Niet heel veel verschil met de gewone.
Romanesco heet de kool officieel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Romanesco_(groente)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik vind bloemkool sowieso niet zo lekker, maar de groene bloemkool heeft een veel sterkere smaak dus ik vind die niet te eten :)
Dus als je bloemkool lekker vind is dit wel een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik!!!
ik vond het tussen bloemkool en broccoli in zitten maar wel sterker van smaak dan bloemkool
Heb hem genomen omdat hij er zo apart uit zag, maar dat maaktje ook precies dat mijn kinderen hem niet lekker vonden.
13 jaar geleden
ja de smaak ligt iets sterker..maar heerlijk met een kaas sausje erover hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is Romanesco of groene torentjesbloemkool.

Romanesco is een soort bloemkool die er nogal buitenaards uitziet. Hij lijkt ook wel op broccoli, maar is wat pittiger van smaak.

http://www.vegatopia.com/vega/kerst2009/kerstarchief/gimmicks/9321-is-dit-wel-vegetarisch-2005
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind hem wel lekker de smaak is wel verrassend anders dan witte bloemkool
13 jaar geleden
Hij is heerlijk in een pasta schotel;

Kook de romanesco in roosjes, net niet gaar,in een grote pan met gezouten water.
Schep ze er met de schuimspaan uit en doe de pasta in dit water. Kook deze beetgaar hierin.
Verhit olijfolie in een koekenpan en fruit hierin 1 teen fijngehakte knoflook, 2 fijngehakte ansjovisfiletjes, ½ theel. chilivlokken en 1 theel. venkelzaad. Voeg de romanescoroosjes toe en bak ze 3 min. mee.

Giet de pasta af en vang een kopje kookvocht op. Voeg het kookvocht, 1 eetl. pijnboompitten en 1 eetl. rozijnen toe aan de groente. Schep de pasta erdoor en warm alles nog even door. schenk aan tafel nog een scheut olijfolie door de pasta. Je proeft Sicilië! ;0
amc