I.p.v. Cider wil ik appelazijn gebruiken, maar hoe is de verhouding hiervan? Gevoelsmatig zou ik 1 dl appelazijn op 5 dl cider gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je in de plaats van appelwijn (cider) appelazijn in een bepaald gerecht wilt gebruiken? Je kunt niet zomaar een vaste hoeveelheid nemen hiervoor, het ligt helemaal aan het gerecht. Azijn, van welke soort dan ook, is altijd veel zuurder. meestal is een scheutje al voldoende. Ik zou dus naar smaak gaan werken. Probeer eerst een scheutje en proef, net zo lang tot je een goede balans proeft. Heb je per ongeluk toch te veel azijn gebruikt, probeer het dan wat af te zoeten met bijv. honing. Is sowieso een goede combi met appelazijn.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cider is heel wat anders.dan appelazijn dus ik weet niet wat je bedoelt met je vraag