Bestaan er ook gezonde Panini recepten, en wie heeft tips of ideeën?

Ik heb gisteren een Paninimaker gekregen en nu wil ik hem eigenlijk wel uitproberen maar het probleem is dat ik net aan het lijnen ben en ik alleen maar minder gezonde dingen kan bedenken om ertussen te doen :-( :-p

Komkommer ofzo ertussen lijkt me niet fijn, hooguit dunne plakjes tomaat. Voor de rest heb ik totaal geen idee of inspiratie. Het moet wel een beetje simpel te maken zijn met niet zulke dure ingredienten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Het beste antwoord

Gerookte zalm of een andere gerookte vis (vette vis is gezond)
Geitenkaas of andere zachte kaas, mozarella,
Sommige worstsoorten zoals salami, ham,
Gegrilde groenten zoals aubergines en courgettes,
Droge ham zoals Ardenner, Parma etc.
Garnalen of scampi,

Als toevoeging bij het bovenstaande; rucola, rauwe champignons, dunne flintertjes paprika, (rode) uiringetjes,

Het is heel lekker om de broodjes aan de binnenzijde te besmeren met groene- of tomatenpesto.

Je kunt eigenlijk alles wat je gewend bent op een tosti te doen ook op je panini doen.
Eet smakelijk!
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een flinke lik spaghettisaus met dunne ringetjes ui, en als je het lekker vindt wat schijfjes olijf?
14 jaar geleden
Met 20+ kaas?
En verder tomaat, ui, paprika.
Of met appel (à la ouderwetse knijpertjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beleg de panini met een plakje kaas 20+ en een plakje ham. Je kunt ook smeerkaas 20+ gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kun je 52 verschillende, -zalige, al zeg ik het zelf - panini recepten vinden!

Eet Smakelijk!!

http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=panini%20brood&type-recepten=recept

Toegevoegd na 45 seconden:
* en wel degelijk gezond!!!