Is het wel verstandig om 's ochtends een portie friet te eten?

Dus ik ben net wakker, en had ontzettend zin in een portie friet. Heb ik maar gebakken en opgegeten. En nu kom ik aan de vraag of dat wel verstandig is...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Het beste antwoord

HEERLIJK doe ik zelf ook wel eens.

Ik denk dat het geen kwaad kan en niet erg is om 's morgens warm te eten. Denk aan het engels ontbijt.

Ik zal nog wel even gaan googlen om een betere uitleg te vinden.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb nog even gekeken, het is niet zo verstandig ivm vet en wellicht het zout.

Laatst zag ik in Kassa dat we wat het zout betreft, er altijd teveel van krijgen. Omdat er bij zo veel producten wat we eten zout wordt toegevoegd, zodat wij er gewoon niks aan kunnen doen.

Het beste ontbijnt schijnt muesli te zijn, of noten en granen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

echt gezond is het niet.
maar voor 1 keertje kan het echt geen kwaad,
14 jaar geleden
Veelal is het wel o.k. om naar je lichaam te luisteren. Jij kunt zelf het beste aanvoelen (achteraf) of je er verstandig aan hebt gedaan...
14 jaar geleden
Als je het zelf verstandig had gevonden, dan had je het niet gevraagd. Patat is een slechte combinatie: vet en koolhydraten. BTW. je bent toch niet zwanger?? :-))
(Ter verduidelijking: zwangere vrouwen hebben soms vreemde eetwensen).
Voor de rest: U is vergeven, maar zondig niet weer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frietjes zijn over het algemeen natuurlijk minder gezond, maar een enkele keer kan het geen kwaad. Zolang je friet met mate eet maakt het echt niet uit of je het 's ochtends of 's avonds eet. Misschien zou het 's ochtends zelfs minder kwaad kunnen, omdat je lichaam dan nog de hele dag de tijd heeft om het te verteren. Ik doe het ook wel eens, na een avondje iets teveel drinken kan ik soms als ik wakker ben aan niets ander meer denken dan aan frietjes (hoewel het dan meestal al tegen het middaguur is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het al of niet ongezond zijn van frietjes eten hangt niet af van het feit of je ze 's morgens, 's middags of 's avonds eet.
Misschien is 's morgens wel iets "beter" dan heb je nog de hele dag om de (extra) calorieën te verbranden.
Aannemende dat je niet meteen daarna je bed induikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet dagelijks doet, niet.

Maar als je het via het oog van een verantwoordt dieet bekijkt niet zo.

Kijk naar de Engelsen wat die 's morgens allemaal verstouwen die lijen toch ook wel gezond.

Toegevoegd na 1 minuut:
lijen = lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een keer kan dat echt geen kwaad. Ik denk zelfs niet wanneer je het wekelijks doet. Je lichaam is 's morgens toe aan een oppeppend ontbijt. Een goed ontbijt is een goed begin van de dag. Ik zeg niet dat friet ook een goed ontbijt is hoor. Maar denk bijvoorbeeld eens aan de Engelen, die hebben altijd een heel stevig ontbijt. Bacon, witte bonen in tomaten saus, gebakken eieren enz.
Persoonlijk zou ik voor een paar bruine boterhammen met kaas kiezen, lijkt me toch iets gezonder.