Hoeveel is 1/4 cup boter?

ik ben aan het recept voor kaneelbroodjes van laura vitale aan het omrekenen , maar de ene site zegt dat 1/4 cup 60 gr is en de andere dat het 50 gr is ? hoeveel is het nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.5K

Het beste antwoord

1 cup = 16 eetlepels. Een eetlepel is 15 ml.

1 tablespoon = 14 gram
2 tablespoons = 28 gram = 1 ounce (oz) (1 oz is eigenlijk 28,35 gram)
3 tablespoons = 42 gram
4 tablespoons = 57 gram = 1/4 cup = 1/2 stick
5 tablespoons = 70 gram
6 tablespoons = 85 gram
7 tablespoons = 99 gram
8 tablespoons = 113 gram = 1/2 cup

Tablespoon = eetlepel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Één cup boter of margarine is 225 gram.
1/4 is dan 56 gram.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is altijd ongelukkig met die maten.Maar het is 50 gram.

Misschien helpt onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Amerikaanse 'cup' is een inhoudsmaat. 1/4 cup is gelijk aan 60 ml.

De vraag is nu hoeveel gewicht 60 ml boter is.
Ik vond o.a. in de eerste onderstaande bron dat 1 eetl. (15 ml) 12 gram is, waarmee 60 ml 48 gram zou zijn. Dus 50 gram is het juiste antwoord volgens deze betrouwbaar ogende tabel. Dit wordt nog eens bevestigd door de tweede bron.

Veel genoegen met je kaneelbroodjes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De twee eerdere antwoorden werden net gegeven terwijl ik mijn antwoord zat te typen. Zij geven een direct antwoord (50 g); bij mij kun je de berekening zien. Subtiel verschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle amerikaanse site's geven 56/57 gram aan (56,75gram om precies te zijn), net zoals mijn kookboeken trouwens.
Subtiel verschil ?!
de amerikaanse maten schelen wel met de engelse maten hier zijn het amerikaanse maten ,en dat is ¼ cup 60 ml of gram