hoe overleven canadese kreeften hun overtocht

in canada gevangen kreeften worden verpakt in dozen met houtwol en overgevlogen naar nederland, hier worden ze door transporteurs afgeleverd bij de groothandels, waar ze zo weer de aquaria in gaan, maar hoe overleven ze dat? Hebben ze longen of kiewen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ze hebben kieuwen. Maar kunnen erg lang buiten het water leven zolang hun kieuwen maar vochtig blijven. Zodra de kieuwen uitdrogen stikken ze langzaam.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze bootsen hun habitat na en zo blijven ze in leven... Het zijn overlevers hoor en lekker... Kieuwen hebben ze... Maar kunnen goed even zonder water, drogen ze uit, dan is dat mortaal voor ze...