Welke topping voor een cupcake of taart kan je gebruiken voor toefen en blijft een lange tijd mooi?

Ik ga cupcakes en een taart maken met een topping. Als ik de topping op de taart spuit moet het minstens een dag goed en stevig blijven. Weet iemand een goede topping die mooi blijft en het recept er misschien ook bij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Het beste antwoord

Frosting.
Ik werk er zelf ook altijd mee.
Stevig en blijft lang goed ;) Zie voor het recept bij de bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet wel ook een spuitzak gebruiken om die toefjes te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de koelkast blijft botercrème perfect.
Receptje gekopieerd van mijn blog:

Ingrediënten:
Poedersuiker
Boter
Benodigdheden:
Mixer
Kom
Zeef

Botercrème is heel makkelijk om te maken. De verhouding is 1 op 1, dat wil zeggen dat als je een gram boter gebruikt, je ook een gram poedersuiker moet gebruiken. Voor een hele taart heb ik ongeveer 300 gram boter en 300 gram poedersuiker gebruikt. Het ligt er echt net aan hoe dik je het wilt en hoeveel cupcakes je maakt. De hoeveelheid kan je dus beter zelf even uitvinden.

Bereiding:
Haal de boter (het liefst margarine maar kan ook iets anders zijn) uit de koelkast en laat het zacht worden. Weeg de hoeveelheden poedersuiker en boter af. Zeef de poedersuiker boven een kom. Als de boter op kamertemperatuur is, kan je hem in blokjes snijden. Doe dit in een flinke kom die tegen een mixer kan. Mix de boter met lange, spiraalvormige mixhaken. Heb je deze niet? Geen probleem, alleen dan moet je tussendoor de boter uit de mixer haken halen. Voeg steeds kleine beetjes poedersuiker toe en mix het op een lage stand. Dit omdat poedersuiker graag wegvliegt als je er wat mee wilt doen, en je het toch echt nodig hebt voor je botercrème. Als alle poedersuiker in het mengsel zit, moet je het nog even doormixen. Je kan nu als je wilt een smaakje toevoegen. Je kan afgekoelde gesmolten chocolade eraan toevoegen, of chocoladepasta bijvoorbeeld. Ook kan je er smaakstoffen bij doen, of bijvoorbeeld vers fruit als frambozen, of jam.

De lekkerste recepten die jij thuis eet zijn gemaakt door te proberen, dus wees niet bang om iets fout te doen! Zorg alleen ervoor dat je geen warme dingen eraan toevoegt of dingen die het te nat maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een topping van botercrème is altijd lang stevig en je kunt hem aanpassen met allerlei smaken.
Als basis neem je ;
250 gr. zachte roomboter
250 gr. gezeefde poedersuiker
2 eetl. heet water
1 theel. vamille essence.

Doe de zachte boter in een kom en mix hem op middelhoge snelheid tot hij luchtig en smeuïg is.
Doe er dan langzaam de poedersuiker bij en blijf mixen tot je een mooie crème hebt.
Hoe langer je blijft mixen, hoe beter de delen in elkaar opgaan. De textuur en de kleur veranderen.
Voeg als laatste de vanille en het hete water toe.
Enkele theel. kaneelpoeder maken hem bijv. lekker kruidig.

Je kunt hem kleuren met een levensmiddelenkleurstof of je kunt er bijv. gepureerde aardbeien door doen voor een aardbeienbotercrème. Ook kan je er nutella doorheen roeren of chocoladepasta of gesmolten chocolade.
Ook kan je ipv. heet water 2 eetl. sinaasappelsap erdoor mengen.
Het is ook lekker om verse roomkaas (mascarpone, Philadelphia enz)op kamertemperatuur samen met de roomboter en vanille te mixen en aansluitend de poedersuiker erbij te doen.
amc