Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik vacuüm verpakte mais het lekkerste klaar?

Ik heb bij de supermarkt een pakje met 2 vacuüm verpakte maiskolven gekocht. Hoe kan ik die klaar maken zodat ze warm en sappig op bord belanden? Ze zijn volgens de verpakking voor gekookt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
107.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In een pan met heet (niet kokend) water doen voor ongeveer 10 minuten. Insmeren met roomboter en na gelang zout erop doen. Verder er niks aan doen. Is gewoon lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op de bbq, de mais met boter en zout in aluminium folie wikkelen en smullen maar!

Toegevoegd na 1 minuut:
en niet vergeten.. een sate stokje in de onderkant steken das wel zo makkelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om vacuüm verpakte mais het lekkerst klaar te maken:

1. In de magnetron: Verwijder de mais uit de verpakking en leg hem in een schaal. Bedek de schaal met plasticfolie en warm de mais op in de magnetron volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2. In een pan: Verhit een beetje olie in een pan en voeg de mais toe. Roerbak op matig vuur tot de mais warm is.
3. Op de grill: Leg de mais op de grill en grill tot hij warm en licht gekaramelliseerd is. Voeg vervolgens kruiden, boter of andere smaakmakers naar smaak toe en geniet van de mais!
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding