kan ik vanillesaus maken door wat room door vanillevla te kloppen? (geen andere recepten/ideeën a.u.b.)

Vanillevla is een beetje te dik om als saus te gebruiken, vandaar mijn vraag.

Toegevoegd na 2 uur:
:s of melk?

Toegevoegd na 1 dag:
Het werkt wel, ongeslagen room door vanillevla. Maar wat is die vla akelig zoet, bah. Volgende keer zelf vanillesaus maken....

Toegevoegd na 1 dag:
allemaal het beste antwoord....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is zelfs héél erg lekker!! Wel voorzichtig zijn met het slagroom-kloppen met dit weer : wordt gauw boter! Beter ietje minder stijf : goed door de vla kloppen, dan blijft het toch heerlijk luchtig.

Antwoorden (3)

Ja dat kan!

Ik zal je geen andere recepten en/of ideeen geven.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed zo, die bewaren we voor een ander keertje ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol :)
lijkt me wel, gewoon even proberen welke verhouding het lekkerste is

Toegevoegd na 1 minuut:
zal ook geen ander recept geven maar aanvulling: als de vanillesmaal wat wegvalt, en u hebt nog wat vanillesuiker kunt u dat misschien extra toevoegen
anneliez
11 jaar geleden
waarom eigenlijk niet ?
als je na gaat dat je probleem is dat de vanillevla te dik is, lijkt me een toevoeging van ongeslagen room een goed idee.
bedenk echter wel, dat het niet alleen erg lekker is/wordt, maar ook zéér calorierijk!

eet smakelijk.

Toegevoegd na 2 uur:
als je het aan "mijn lijn" vraagt: melk :) , maar ik weet niet zeker of dat goed zal gaan, nee als ik het zou moeten kiezen/ maken, dan zou ik zeker room kiezen, dat is véél lekkerder natuurlijk en als je het één keertje maakt, dring ik aan op ongeslagen room!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja he, dacht ik ook, voor een keertje. Ik wou de ongeslagen room door de vanillevla roeren, na de antwoorden en reacties doe ik het en hoor ik wel van mijn gasten hoe het bevalt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
katoen: wij zijn ook héél benieuwd ! hoe het bevalt..., kan eigenlijk niet anders dan lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I'll be back..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil niet zeggen, te zoete vanillevla, dat dacht ik al, het is natuurlijk zeer persoonlijk wat té zoet is, maar vaak is dat zo met in de fabriek voor dé consument geproduceerde smaken! en waar het om ging, dat is gelukt, prima om te weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;)