Draadjesvlees aan het baken. Te veel vlees voor de braadvloeistof; waar kan ik dat mee aanlengen?

Zonder dat ik straks gekookt vlees op het bord krijg...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bakken natuurlijk, hè?

Het beste antwoord

het vlees in kleine portie.s aan braden ,en als alles gebraden is terug bi elkaar in de pan dan vocht er bij dat kan bier of bouillon zijn kruiden zoals tijm ui en knoflook en tomaat een laurierblaadje en laten sudderen tot het gaar is

Toegevoegd na 4 minuten:
vergeet nog een kruinageltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meest uitgebreide antwoord.
Omdat ik snel antwoord nodig had, heb ik van alle antwoorden wel wat gebruikt...
Resultaat was een heerlijk draadjesvlees!
Voor alle antwoorden: +1.
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Je kunt de stukken vlees na elkaar aanbraden. Daarna alles weer bij elkaar in de pan, en een beetje vocht erbij (tip: bier).
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of wijn. en een sjalotje met een kruidnagel erin, laurier...............ik krijg trek.
Lekker met een dubbel biertje (zoals leffe of westmalle trippel) aanlengen. Of met een scheutje rode wijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik bedoelde westmalle dubbel ipv trippel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar...om het vlees onder te laten staan zou er zo'n 3/4 liter vocht bijmoeten...wordt dat allemaal niet erg waterig (bierig) dan? En hoe krijg ik de jus dan weer lekker sterk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet helemaal onder te staan zolang je het maar goed omschud. Als het te waterig is kun je het nog even aan de kook bremgen met aardappelzetmeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem. Sterker nog als het vlees op is laat je het vet stollen. Vervolgens zeef je het en van het vocht wat je over houdt kun je heerlijke ragout maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een blokje maggie (kleintje, lees verpakking voor hoeveelheid maggie per hoeveelheid vocht).
mmmmm...klinkt lekker. Ikzelf zou de braadvloeistof aanvullen met een scheutje azijn en enkele laurierbladen en zo lekker laten stoven. Succes en alvast smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou er een beetje olie bij doen.
Het beste schijnt arachideolie (van pinda's gemaakt) te zijn omdat deze olie bestand is tegen hoge temperaturen.
Als het vlees gaar is een scheut rode wijn erbij,nog even opwarmen en smullen maar..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de vraag goed begrijp, gebruik je in verhouding te weinig vet. Dus iets meer vetstof, goed bruin laten worden, vlees droogdeppen voor bakken. Vlees aan alle zijden bruin? Vetstof op smaak met beetje azijn zout en peper en dan vocht: stevig biertje, stuk peperkoek en dan laten sudderen. Ruim 2 a 3 uur. Let op: azijn maakt het vlees soepeler. Succes.