Wie heeft er een geweldig goed recept voor stoofvlees?

Ikzelf ben niet zo dol op stoofvlees en ook niet op alcohol en ik heb door omstandigheden (niet vragen, lang verhaal) een sixpack bier staan.
Ik dacht das goed om bij het stoofvlees te doen, nu nog een goed recept..
Ik had er eentje maar ik vind het zelf niet zo geweldig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb door omstandigheden (niet vragen, lang verhaal) een sixpack bier staan..... als je dat zo schrijft maak je bij gevoelens van nieuwsgierigheid los :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke hier gaat ie dan XD
We zochten vervoer naar Nights of the proms in Antwerpen omdat onze eigen auto in de garage staat.
We mochten tegen een vergoeding van € 18 (voor 2 personen) meerijden met een studentenvereniging die toevallig diezelfde dag en datzelfde uur gingen.
Blijkbaar was in de prijs ook bier inbegrepen.
(Zoveel als je wou..)
Je kreeg dadelijk een sixpack per 2 personen. Als die op zou zijn kreeg je een nieuw.
Nu heb ik er geen druppel van gedronken dus zit ik hier nog altijd met die sixpack..
Terugweg zelfde verhaal. Dus zit ik er nu eigenlijk met 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aha, wat een verhaal :-) bier inbegrepen haha.
paulus811
14 jaar geleden
Cindy1985, ben toch blij dat je t gevraagd hebt, mooi verhaal toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaaaa :-D

Het beste antwoord

750gr runderriblappen
500 ml bier (liefst donker bier) maar dat heb je niet?
3 grote uien
50gr boter of margarine
5 afgestreken eetlepels bloem
2 theelepels (bruine) suiker
1 eetlepel azijn
1 vleesbouillontablet
1 groot laurierblad
een snufje tijm
1 eetlepel tomaten puree
50 gr. bittere chocolade
peper en zout
Deze stoofschotel wordt pittiger als je het vlees insmeert met scherpe mosterd in plaats van peper.

Benodigheden

Bereidingswijze
Snijd het vlees in grote stukken en bestrooi het naar smaak met zout en peper. Maak bouillon van 300ml kokend water en een vleesbouillontablet. Verhit de boter in een braadpan. Braad het vlees snel aan alle kanten bruin op een hoog vuur. Haal het vlees met de schuimspaan uit de pan.
Pel de uien en snijd ze in ringen.
Bak de ringen lichtbruin in de overgebleven braadboter.
Schep ze met de schuimspaan uit de pan.
Bak de bloem lichtbruin in de boter en voeg langzaam, al roerende het bier, de bouillon, de azijn , de chocolade stukken en de suiker toe.
Breng de saus aan de kook en laat haar ongeveer een kwartier zacht sudderen tot ze iets is ingedikt.
Breng de saus op smaak met peper en zout.
Doe nu het vlees en de uien bij de saus en laat het geheel 4 uren zacht sudderen.

Heerlijk met frietjes of aardappel puree. Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Simpel en lekker recept!

Stoofvlees met bier

Ingrediënten
1 kg stoofvlees
2 grote uien
1 kruidnagel
2 blaadjes laurier
een snufje cayennepeper
peper en zout naar smaak
flinke eetlepel mosterd
2 sneden oud brood
1flesje bier
(olijf) olie

Bereiding:
-Pel de uien en snij ze fijn. Besmeer de sneden oud brood met de mosterd.
- Verhit de olie en bak het vlees in kleine hoeveelheden bruin
- Als alle vlees gebakken is, voeg je de uien toe.
- De uien even meebakken en de kruiden toevoegen.
- Voeg dan het bier en doe een deksel op de pan.
- Na ongeveertien minuten, leg je het brood met de mosterd bovenop het vlees. Laat op een zeer laag vuur verder stoven tot het vlees gaar is. Dit duurt minimaal een uur, indien nodig langer (proeven)
- Laat de stoofpot afkoelen De volgende dag nog twintig minuten opwarmen en nastoven en het vlees hoort boterzacht te zijn.
Eventueel nog wat vocht toevoegen en wat extra peper en zout toevoegen.

Serveren met patat, brood of gekookte aardappelen.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Redelijk standaard, maar wel lekker recept +1 dus.
Hierbij het recept van Hergé , de tekenaar van Kuifje.
voor 1 kg stoofvlees
eerst een 4 tal ajuinen lichtjes stoven (niet bruinen)
takje thym en laurier en kruidnagel
Intussen vlees dichtschroeien en bij je ajuinen voegen
Nu een fleje trappisten BRUIN bier verwarmd toevoegen (waarom : om het stoofproces niet te onderbreken)
Nu een lepel bruine dikke siroop.
Twee à drie bruine boterhammen met mosterd uit Dijon
bovenop leggen.
Nu 2 uren licht sudderen.
Af en toe roeren om niet aan te bakken.
Aanrader : dikke gietijzeren kookpot gebruiken; Is duur maar geeft een wezenlijk verschil aan het kkokproces.
Dan naar keuze : bleomaardappelen of dikke zefgemaakte frieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel een lekker recept, maar zonder het bier vrees ik.
braad sucadelappen aan in half boter, half olie.
voeg uien toe, en tomatenstukjes uit blik, met vocht.
doe er een flinke schep sambal bij, en een scheut zoete ketjap.
zet het vuur heel laag, en laat een aantal uren stoven.
eet smakelijk!
14 jaar geleden
Bij rundvlees is het `t lekkerst echt bier zoals Trapist te nemen. Omdat je waarschijnlijk pils hebt is Vlaamse hutspot ook erg lekker op een winterse dag.

Vlaamse hutspot;

200 g. varkenslapjes,
4 braadworstjes,
2 uien,
1 fles licht bier,
2 theel. bouillonpoeder,
750 g. aardappelen,
1/2 groene kool,
zout, peper,
gemalen kruidnagel.

Vlees in blokjes snijden, kruiden em met de worstjes samen braden.
Ui snijden en meebakken.
Bier in de pan gieten, bouillonpoeder toevoegen.
20 min. stoven.
Intussen kool schaven of snijden en aardappels koken.
Kool snippers op het vlees mee laten stoven.
Aardappels op de kool doen en alles door elkaar mengen.
Peper en zout naar smaak.

Wil je echt een stoofpotje;

Snijd 1½ p. lendelappen(rund) en 100 gr. doorregen spek in repen. snijd 2 grote uien in ringen en snipper 1 t. knoflook.
Verhit braadboter (reuzel is het lekkerst maar is niet altijd te krijgen) en bak het vlees hierin bruin. Haal het uit de pan.Bak het spek nu hierin knapperig bruin en haal het er ook uit.
Fruit de ui en knoflook even in het vet en bak dan nog even 1 eetl. bloem mee. Blus af met 1 flesje bier en 1/8 l. bouillon.Laat dit even koken.Verwarm de oven voor op 180 graden, roer wat peterselie, een snufje tijm,1 lepel bruine suiker ( of een plak verkruimelde kandijkoek)en een scheutje azijn door de saus. Voeg het vlees en de spek toe en zoveel bouilllon dat het net onderstaat.
Stoof ca. 1 uur toegedekt in de oven.
Lekker met aard.puree en rode kool.
amc