Is er een vervanging voor bakpoeder?

Ik wilde wafels gaan maken, maar nu blijkt dat ik geen bakpoeder meer in huis heb. Kan je dat vervangen door iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
39.9K

Het beste antwoord

ja de bakpoeder en de bloem samen kan je vervangen door zelfrijzend bakmeel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt! helaas had ik ook geen zelfrijzend bakmeel dus ben toch maar even naar de winkel gefietst. maar toch bedankt!

Andere antwoorden (1)

Gelijke hoeveelheden dubbelkoolzure soda (natriumwaterstofcarbonaat (NaHCO3)) en citroenzuur- of wijnsteen met elkaar mengen.

Natriumwaterstofcarbonaat Het wordt ook wel gebruikt als mild poets- of schuurmiddel, en als zuiveringszout, bestanddeel van maagtabletten tegen zuurbranden.

Citroenzuur komt voor in citrusvruchten. wordt gebruikt voor het ontkalken van huishoudelijke apparatuur, zoals koffiemachines.

1 deel mild schuurmiddel /maagtablet+ 1 deel citroensap