Het ligt eraan hoe je ze eet.Als je ze in een sausje doopt hoeft het niet maar als je er een ander gerecht mee klaar maakt zoals risotto,pasta,dan moet je wel de punten er af breken. Alleen het hart van de artisjok is zacht en het binnenste van de steel.Niet de punten eraf knippen maar breken metde hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, dat hoeft niet. Misschien past het dan iets gemakkelijker in de pan. Ik heb gisteren nog 5 artisjokken gekookt (in 4 pannen :-)) en geen puntjes afgeknipt. En ze waren erg lekker!

Toegevoegd na 23 minuten:
Je eet ze inderdaad zoals in het antwoord hieronder staat/ Was alleen een beetje vergeten dat dat voor een zoon die volop aan het wisselen is nog helemaal niet zo eenvoudig is :-) Gelukkig zag hij de humor er zelf ook wel van in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, volgens mij is dat nergens voor nodig. Ik kook ze altijd in zijn geheel en bij het eten van de blaadjes, dompel je ze in een zelfgemaakt sausje. Het dikke gedeelte van het blad zuig je dan uit. Met het puntje doe je toch niks. Daar kan je het blad fijn aan vasthouden.