Hoe komt het dat mijn lasagna altijd zo slap is als ik het opdien?

Zelfs als ik het 5 minuten laat staan of langer dan zakt het in elkaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
19.8K

Het beste antwoord

Dit is voor ons lastig te beantwoorden omdat wij niet precies weten hoe jij je lasagne maakt.
Maar dat de lasagne te "drassig" is, lijkt mij een feit.

Een paar tips kan ik je wel geven:
- Maak de saus iets dikker door wat minder water aan de saus toe te voegen of de saus iets in te laten koken.
- Doe wat meer kaas tussen de lagen met lasagnebladen.
Veel kaas toevoegen geeft een iets compactere lasagne

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lasagna komt uit de oven. Als het uit de oven komt moet er geen deksel op gedaan worden. Door de condens die in de schaal ontstaat kan de lasagna slap worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet heel dunne laagjes saus tussen de lasagnabladen doen, je kunt dan meer bladen kwijt. De bladen geven de stevigheid aan de lasagne. Zo stevig als je m in de winkel ziet, wordt ie thuis bijna nooit want in de winkel zijn de bladen al volgezogen met vocht.
paulus811
14 jaar geleden
Lasagna hoort ook niet echt superknapperig of stevig te zijn hoor...
Het scheelt wel wat als je de oventemperatuur wat hoger instelt, en/of de lasagna een minuut of 7 langer laat bakken.
In ieder geval geen deksel gebruiken, ook niet tijdens het bakken.
en een behoorlijke laag kaas: zowel IN als OP de lasagna.
Nou moet het toch gaan lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf kook ik de bladen niet voor, ook niet als ik gedroogde bladen gebruik (meestal gebruik ik verse). Er zit over het algemeen zoveel vocht in de ingrediënten, dat die bladen in de oven vanzelf goed gaar koken, terwijl het geheel steviger wordt dan wanneer de bladen al gaar zijn als je ze in de ovenschaal doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk te veel saus tussen de bladen, of lekker veel verse groente! Bij toevoeging van verse groente dien je redelijk wat water minder toe te voegen.