Is een boterham 1 sneetje of 2?

Ik heb altijd gedacht dat een boterham gewoon 1 snee brood is, maar iemand anders zegt dat een boterham bestaat uit 2 sneetjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
42.6K

Antwoorden (6)

1 boterham is een sneetje brood, als je twee sneetjes op elkaar legt (met beleg) heb je een dubbele boterham. Zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, een boterham is één snee brood. Alleen met een sandwich en een tosti wordt altijd een dubbele boterham met iets ertussen bedoeld.
Amadea
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
juist +1
Een boterham is één plak gesneden brood, meestal voorzien van broodbeleg (dit kan zowel iets zoets zijn als iets hartigs). Een boterham maakt meestal deel uit van het ontbijt en van de lunch. Boterhammen werden vroeger alleen besmeerd met 'echte' boter en daarna voorzien van broodbeleg. Tegenwoordig wordt om gezondheidsredenen ook wel margarine of halvarine gebruikt.
fremar
13 jaar geleden
als deze persoon toevallig uit limburg komt, dan klopt zijn uitleg: een boterham is 2 sneeen op elkaar in het limburgs. 1 snee is een snee. Zo ben ik ook opgevoed, en mijn kinderen dus nu ook. Had ooit zelde discussie met wat nu mijn vrouw is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel een interessante verklaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ze discusieerden nog lang en gelukkig ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder het genot van een boterhammetje;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, kunnen wij weer over discussiëren: 1 boterham is twee sneetjes op elkaar in het limburgs, maken we er maar een tosti van;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met 'n rieten rokje;-)
Verschilt per persoon. Ik doe altijd twee sneetjes op elkaar met beleg ertussen, dus bestaat een boterham uit twee sneetjes brood. Als het een sneetje brood is, dan zeg ik gewoon een sneetje brood en dus geen boterham.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook als ik 3 of meer sneetjes zou doen, dan is het nog steeds boterham.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 boterham is 1 sneetje brood.
Simpel denken haha!