Appeltaartdeeg te slap wat kan ik hieraan doen?

Appeltaart deeg gemaakt maar iets teveel water of te lang gemixt. Deeg is al even in de koelkast geweest. Kan ik nog iets anders doen het deeg weer ''hard'' te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.4K
paulus811
11 jaar geleden
Iets teveel water? Er hoort helemaal geen water in! De soepelheid komt van de gesmolten boter en eieren.

Het beste antwoord

Appeltaart deeg moet je niet mixen, tenzij het cakebeslag is.
appeltaart deeg moet je kneden.
het beste recept voor appeltaartdeeg is het volgende;
1deel suiker 2 delen boter en 3 delen bloem.
snuifje zout , klein eitje.
na het kneden op laten stijven in de koelkast. daarna verwerken.
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb dat ook eens gehad, en heb toen wat bloem toegevoegd.
de smaak was er niet minder om.