waarom krijg ik een ijzer smaak waneer ik kip en komkommer meng?

mijn vriend vind mijn zelfgemaakte gegrilde kip salade zo lekker met komkommer erbij...maar dan krijg ik altijd zo;n rare ijzer smaak aan mn eten..hoe komt dat? misschien door de combinatie van de 2?

Toegevoegd na 1 uur:
ij mijn salade zit yoghurt dressing

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Amadea
11 jaar geleden
Welke andere ingrediënten zitten in die salade? Ik denk dat het eerder door zoiets als azijn of citroensap komt!
Amadea
11 jaar geleden
Yoghurt dan misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik met dat het soms ook komt door het warme met het koude, dus de kip in combinatie met de komkommer. Maar goed, ik weet niet of de kip nog warm is in je salade..

Het beste antwoord

Mijn vermoeden is dat het komt door de pitjes van de komkommer. Dat die door de combinatie met de yoghurt- dressing bij jou een metaalsmaak veroorzaken.
Om daarover zekerheid te hebben zou je een keer de komkommer als volgt moeten bereiden: snij 'm in de lengte doormidden; kras met een vork aan beide zijden de kern met de pitjes eruit; goed laten uitlekken en dan zoals je gewend bent verwerken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga ik doen bedankt!!