Kun je aan de hand van een barcode ofzo achterhalen waar een product is gemaakt en of bepaalde producten dezelfde inhoud hebben? Zie toelichting

Vandaag had ik geen zin om te koken, diepvriespizza gehaald.
Na de verpakking geopend te hebben lijkt deze pizza verdacht veel op een pizza van een andere supermarkt maar dan goedkoper? De verpakking is anders maar de inhoud??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiers is een app voor, maar welke weet ik niet precies.

Het beste antwoord

Nee, de streepjescode bevat eigenlijk maar weinig informatie: een landcode, een bedrijfscode en een artikelcode. Albert Heijn heeft zijn eigen bedrijfscode, dus andere supermarkten zullen dat ook hebben; dus zelfs al komt de pizza uit dezelfde fabriek dan hebben ze toch andere barcodes. Over de inhoud van de doos zegt de barcode al helemaal niet; als het recept aangepast zou worden dan blijft de code gelijk.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies!! Dikke plus Met andere woorden: de EAN-code (zo heet een barcode in het jargon) heeft betrekking tot de verpakking, niet tot de inhoud. Sommige producten op basis van vlees, vis of zuivel moeten een zogenaamd "ovaaltje" dragen. Dat is een uniek nummer (het EG-nummer, met de landaanduiding) dat toegekend wordt aan fabrikanten. Met een beetje geluk heeft je pizza zo'n logo, en kan je deze terug vinden op andere pizza's. Dan weet je het zeker!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank allen, ik had even de hoop dat je zo de producent ook kon achterhalen, niet dus.