Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb mijn vriezer 10 uur open laten staan per ongeluk , nu is dat brood ontdooit, mag ik dit opnieuw invriezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij dat het alleen brood was en niet een hele voorraad duur vlees.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee, zou ik niet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als iets eenmaal ontdooid is, moet je het niet meer opnieuw invriezen. Waarom weet ik niet precies, maar je ziet het altijd op verpakkingen staan. Je kunt het brood wel lekker opeten vandaag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk niet, stelregel is wat ingevroren is geweest niet meer opnieuw invriezen.
Maar brood doe soms wel een, het wordt er niet beter op en zou het zo spoedig mogelijk consumeren. Er gaan zich kristallen op het brood vormen.
Ik gebruik dit brood nog wel voor paneermeel en toast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brood dat is ontdooid, kunt u beter niet meer invriezen. Kwaad kan het niet, maar de kwaliteit loopt wel snel terug en de veroudering treedt eerder in.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Mag wel maar het wordt er niet lekkerder van, je hebt kans dat het dan ( nog meer) gaat uitdrogen... ligt ook aan het brood maar ik zou het eerst proberen, weggooien of aan de eendjes geven kan altijd nog
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het helemaal ontdooit is zal ik het echt niet doen.
neem geen risico.
beter broof voor een paar euro weg gooien dan je gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een aanvulling op mijn voorganger..
Brood dat is ontdooid, kunt u beter niet meer invriezen. Kwaad kan het niet, maar de kwaliteit loopt wel snel terug en de veroudering treedt eerder in.
In bijgevoegde bron/link kun je suggesties opdoen wat je nu met het brood kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
brood zou ik weggooien voor dat beetje geld
rauw vlees kun je bereiden / bakken / koken en dan kan je het wederom invriezen maar alleen na bereiden dus!
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding