Ja. Je kunt het zelfs rauw als sla eten, dus dan hoef je de spinazie alleen te wassen en klein te snijden.
Het handigst om spinazie in de magnetron te bereiden is door deelblokjes uit de diepvries te gebruiken. Al dan niet à la crème. Dan doe je die met een beetje water in een schaal, dekt die af, en verwarmt ze volgens de gebruiksaanwijzing op het pak.
Amadea
11 jaar geleden
Ja dat kan, dat doe ik zelf ook vaak. (ik heb altijd diepvries spinazie trouwens) daar gaat het prima mee.

Met verse spinazie heb ik het nooit geprobeerd. Maar ik kom op diverse sites tegen dat het met verse spinazie ook gewoon kan.

Met de spinazie uit pot kan het ook, maar die is niet te vreten en ruikt als een overjarige hooiberg, dus die koop ik niet :-)
11 jaar geleden
dit kan, maar dit is zeker niet bevorderend voor de kwaliteit en voedingswaarde
wat voor spinazie gebruik je? diepgevroren of verse?

met verse zou ik dan stomen adviseren. in een zakje met een heel kleinbeetje water.

water kan zich uitzetten tot 1600 keer zijn volume dus wees echt matig met het vocht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat heel goed. Ik doe het altijd in een magnetronbestendige glazen schaal, doe de bevroren spinazie erin en dek af met een magnetrondeksel. Zet het eerst op de ontdooistand en laat het ontdooien.
Als de aardappelen dan bijna gaar zijn verhit ik de spinazie op volle stand, roer af en toe even door en proef op het laatst of er nog bijgekruid moet worden. Ik doe er nooit water bij want er komt veel vocht los en een beetje paneermeel of een fijngemaakte beschuit maakt het wat droger.
Spinazie à la crème, verwarm ik op 75 %.

Verse spinazie in de magnetron gaat goed én snel.
Voor 500 gr. verse spinazie; goed afgedekt met weinig water gaar koken in resp. 2-4 min. (720/600 W. op volle stand en één à twee maal omscheppen. Na het garen enige minuten laten staan- de groente gaart na.
Daarna op smaak brengen bijv. met gefruite uitjes en spekjes en wat zout.
amc