Welke NL. kaas zou de kaassoorten "Montery Jack Cheese"(Amerikaans) en de "Manchego"(Mexico) kunnen vervangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
8.7K

Antwoorden (3)

Mijn eerste gedachte was 'mature cheddar', maar dat is natuurlijk niet nederlands.....misschien een belegen geitenkaas, (die je aan zo'n stuk koopt, niet de kleine witte), en anders een pittig belegen boeren. Onze kaas smelt wel iets meer, als je hem verwarmt, maar je schrijft niet, of je dat ook gaat doen, of dat je hem koud gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele eigenlijk, die twee kaassorten hebben een vrij uitgesproken smaak die niet als zodanig door nederlandse kaas te vervangen is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft U hier iets aan. want op Nederlandse bodem kom je hem nergens tegen.Maar als Uzelf weet wat voor smaak die kaas heeft zou ik zeggen, dat wordt proeven geblazen in alle soorten Nederlandse kaas.En U vind er dan vast wel een die zelfs beter is dan de Montery Jack Cheese