Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik lasagna opbakken in de pan?

ik wou gisteren lasagna maken maar tijden het bakken is de over kapot gegaan.
Het is dus half klaar...daarna in de koelkast gezet.
Kan ik vanavond de bladen er uit halen en de rest verwarmen in de pan?
Anders is het zo zonde!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
14.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja, als je de bladen er tussenuit vist, moet dat wel kunnen. De bladen zelf zul je niet gaar krijgen. Maar als je er nu wat macaroni bijkookt, zal het vast wel gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een paar keer lasagne gemaakt in een pan, het smaakt bijna net zo lekker; kaas bovenop en een deksel erop. Met blaadjes kan ook, ze worden gaar op laag vuur met de deksel, maar je kunt ze ook voorkoken of weken in gekookt water
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bakt de lasagna in de koekenpan,
Dan kook je de lasagnabladen kort in een pan, tot het precies gaar is,
Je doet een bodempje van de groenten met saus in een schaal,
Dan doe je de bladen eroverheen,
Daarna de volgende laag groenten met saus,
Weer lasagnabladen erover,
en weer een de laag groenten,

Beetje kaas erover strooien en je hebt lasagna zoals die hoort te zijn (maar dan niet uit de oven)!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou even kijken of de bladen niet inmiddels al zacht of "gaar" geworden zijn. Dan kun je ze gewoon in bv repen snijden en door de lasagne mee opbakken. Als de bladen nog niet gaar zijn haal je ze er uit, verwarm de lasagna in een pan en doe er gewone pasta bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bladeren uit de lasagne halen, saus opwarmen in de pan, bladeren kort koken in water en je kunt je lasagne weer laag voor laag maken. Het enige wat mist, is lekkere, knapperige kaas boven op je lasagne.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen magnetron? Tien tot vijftien minuten op vol vermogen met ongare lasagnebladen maar omdat die van jou al half klaar is zo'n 7 minuten schat ik, kwestie van uitproberen. Het knapperige kaaskorstje moet je er maar even bijdenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding