Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Slagroom truffels gemaakt maar wat doe ik fout ?

Ik heb precies gedaan wat daar staat, maar het is zo vloeibaar dat ik geen eens vormpjes kan maken. Ik heb nou alles maar in 1 grote bak gegooid en in de vriezer gedaan hoop dat het lukt.

Maar als ik naar andere site's kijk lijkt mij die halve liter slagroom erg veel en er staat ook niet bij of het vloeibare of opgeklopte slagroom moet zijn wat je moet koken ?

Alle reacties wat er staat is goed gelukt en zo te zien doe ik toch iets verkeerds.


http://dehardegarde.nl/recept/slagroomtruffels/comment-page-1/#comment-550

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij kloppen die verhoudingen. Een 1/2 liter slagroom is wel erg aan de ruime kant andere recepten gebruiken maar een kwart liter en nagenoeg dezelfde andere ingredienten:

http://www.smulweb.nl/recepten/122289/Slagroomtruffels

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij kloppen die verhoudingen NIET.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad als ik zo kijken lijkt mij die slagroom verhouding erg veel ten opzichte vn jou site en alle andere sites. Morgen maar over nieuw proberen en dan van neem ik het recept van jou site dankje
ik denk dat de verhouding prima kan werken.

je moet op een aantal dingen letten:

je boter moet allereerst al goed opgeklopt en "zalvig" zijn.
daarna moet je beetje bij beetje je room/suiker mengsel toevoegen: dit moet helemaal afgekoeld zijn -> hoe kouder hoe beter je hem stijf krijgt.
dit opkloppen van room en boter kan best een tijd duren en is ook zeker aan te raden om hier een stevige mixer voor te gebruiken.

kortom: als je room goed afgekoeld is en je klopt lang genoeg krijg je het vanzelf stijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding