Wat voor gerecht kun je maken met deze ingrediënten??

-kippenbouten
-witte bonen in tomatensaus uit blik
-uien
-zwarte peper
-koriander
-komijn
-zout

Heb deze dingen in huis liggen maar weet niet hoe ik dit het beste op een lekkere manier kan klaarmaken en welke kruiden het er het best bij passen.
Alle tips zijn welkom!

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik kan overigens alleen gebruik maken van het gasfornuis, want ik heb momenteel geen oven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (6)

De kip inwrijven met kruiden en samen met d ringetjes uui in de oven. 200 graden, iets van 10-15 minuten tot het gaar is.
Bonen in tomatensaus is gewoon opwarmen.
En dan nog iets van aardappelschijfjes of partjes halen en opbakken.

Toegevoegd na 52 minuten:
Na het inwrijven met de kruiden de kip opbakken in de koekenpan, met de uitjes erbij.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Sorry voor de typfouten..
Als je een grillpan hebt zou ik eerst de kip even grillen hoeft niet gaar te zijn daarna verder garen in een braadpan met wat boter met de ui en een teentje knoflook als je dat hebt dan de bonen er bij even laten pruttelen op smaak maken met zout en de peper serveren met rijst. Heerlijk!

Toegevoegd na 4 minuten:
Tip= gebruik nooit teveel kruiden en zorg dat je altijd knoflook in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit recept is eigenlijk een ovengerecht, maar ik heb het wat voor je aangepast.

4 kippenbouten; 40 gr braadboter; 1 grote ui; 2 t knoflook; 2 tl provencaalse kruiden; 1 blik witte bonen in tomatensaus (800 gr); 2 el balsamico azijn;

Voorbereiding

Ui en knoflook snipperen.

Bereidingswijze

Braad de kippenbouten in de boter aan beide kanten mooi bruin, en haal ze uit de pan. Braad de ui in het bakvet tot het begint te kleuren en voeg daarna de knoflook en de kruiden toe. Schep de witte bonen door het mengsel en breng op smaak met de azijn, zout en peper. Schep het bonenmengsel over de kippenbouten.

Serveertips

Lekker met donkerbruin brood en een salade
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er een eenpansgerecht mee maken. Kippebouten lekker kruiden, bijna gaar bakken en op het laatst de witte bonen erbij mee laten warmen. De uien zou ik in ringen even apart fruiten en met wat paprikapoeder bestrooien tijdens het bakken als ze bijna gaar zijn en ze op het laatst bij de kip/bonen doen.
Lekker als eenpansmaaltijd met vers gebakken knapperig brood. Eventueel een schaaltje frisse sla erbij.

Als kruiden kan je ook gewoon peper en zout op de bouten doen. De witte bonen/tomatensaus zijn vaak ook gekruid. Zelf ben ik geen liefhebber van koriander, alleen verse gehakte blaadjes wil ik nog weleens ergens door doen als het bij het gerecht past, zoals bij Oriëntaalse gerechten of Aziatische. Maar als jij het lekker vindt, gewoon doen natuurlijk. Ook komijn gebruik ik eigenlijk alleen in curries, samen met karwij en koriander is dit heerlijk in een kipschotel met crème fraiche. Ik fruit deze kruiden dan met peper/zout erbij in wat olie in de wok, gesnipperde ui en kipblokjes erbij. Als alles bruin is de crème fraiche erbij en pruttelen totde kip gaar is en de kruiden doordrongen. Dan eet ik er gewoon rijst bij.
Het lijkt mij echter niet zo lekker met witte bonen in tomatensaus, maar dat is persoonlijk natuurlijk. (^0^).
amc
11 jaar geleden
Op smulweb.nl kun je onderaan de homepage allerlei ingrediënten invullen en dan worden er recepten bij gezocht, erg handig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt je ingrediënten ondertussen vast al lang op, maar met bonen in tomatensaus en die specerijen kan je een heerlijk Indiaasachtig kruidig/pittig bijgerecht maken.

Ik zou de uien bakken, aan het eind veel komijn en redelijk veel peper en koriander toevoegen en heel even laten meebakken. Daarna de bonen in tomatensaus toevoegen en even laten meewarmen. Naar smaak nog wat zout toevoegen.
Zo heb je een heerlijk bijgerecht, wat met groente en graan/aardappel aangevuld kan worden tot een lekkere maaltijd.