Hoe maak je gemakkelijk en op korte tijd lopende chocoladesaus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie vraag

Het beste antwoord

Wat heel makkelijk is, is gewoon zwarte chocolade smelten en daar dan wat boter in doen, best 1/3.
Het kan meer of minder, je moet het zelf een beetje aanvoelen ;)
Je kan ook gewoon chocola smelten en in de supermarkt is er kant en klare gesmolten chocolade te koop.
Voor de rest kunnen de andere antwoorden je beter helpen.
Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
Smelten kun je au bain-marie, je weet vast wel wat dat is en gewoon in de microgolf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

1.Verwarm water op matig vuur. Voeg de suiker toe en los de suiker in zijn geheel op.
2. Wanneer de suiker volledig is opgelost en een mooi blanke siroop is geworden voeg je stukje voor stukje de chocolade toe. Voeg zoveel chocolade toe tot de saus een mooie dikte heeft gekregen.
3. Blijf goed roeren. Draai het vuur uit wanneer de chocolade is opgelost en doe het klontje boter er door. Laat de chocoladesaus wat afkoelen alvorens het over de dame blanche te schenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echte boter smelten, dan op het lage vuur cacaopoeder toevoegen en roeren, suiker toevoegen en blijven roeren, nu wordt het wat stevig en grof, maar door gesteriliseerde room toe te voegen krijg je de saus zo dik als je hem wilt hebben. Suiker en cacao in ongeveer gelijke hoeveelheden (naar smaak).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het zo.
neem een reep chocola en wat room
verwarm de chocola au bain marie (een klein pannetje in een grotere pan met water op het vuur)
als de chocolade gesmolten is de room toevoegen. je moet echt zelf kijken hoeveel.
blijven roeren en het pannetje zelf op het vuur zetten.
heerlijke simpele saus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chocoladesaus.

Ingrediënten:

100 gram volle melk
2 eetlepels slagroom
100 gram pure chocolade
2 eetlepels suiker

Bereidingswijze:

Hak de chocolade grof. Verhit de melk, suiker en de slagroom. Smelt al roerend de chocolade erin. Neem de pan van het vuur als de chocolade gesmolten is en het een gladde saus is geworden. Schenk de saus in een kommetje.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/sauzen_en_marinades/chocoladesaus-14926.html