Hoe komt het dat ik paprika blijf proeven als ik de schil er niet heb afgedaan?

Als ik ze heb geschild dan heb ik daar geen last van, maar als ik dat nie doet en ik eet s'middags iets met paprika dan proef ik dat s'avonds nog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

De schil van de paprika is agressief van smaak en veel mensen zijn er zelfs gevoelig voor. Niet zozeer allergisch, maar ze worden er misselijk van en krijgen de scherpe smaak de hele dag terug. Sommige mensen hebben dit ook van komkommer en het is een feit dat de schil ook 'winderigheid' kan veroorzaken als je daar gevoelig voor bent.

Toegevoegd na 10 minuten:
Jij bent dus ook van die mensen die er gevoelig voor zijn. Daar doe je niets aan. Lekker schillen dus die paprika's, dan heb je nergens last van.
Je kunt ze met een dunschiller schillen of leg ze ½ uurtje in een hete oven(220 graden C.) en 5 min. in een gesloten plastic zak laten uitkoelen en dan pellen. De schil laat dan heel gemakkelijk los, of aan een vork geprikt, boven een gasvlam houden ( om en om keren totdat de schil verschrompelt en zwart kleurt. Dan kan je ze ok snel ontvellen of je roostert ze en ontvelt ze dan.
amc
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Waar heb je dat ding gekocht? Want ik vind dat wel makkelijk eigenlijk! Ik heb er zo'n hekel aan dat die velletjes van de paprika altijd loslaten in pasta saus.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Nou ja, een dunschiller heb ik wel, maar ik had gevoel dat Pinkytjeuh een speciale schiller had voor paprika alleen, of heb ik dat verkeerd begrepen. En ik moet eerlijk bekennen dat van die vitaminen die direct onder de schil zitten, dat geloof ik al jaren niet. Dat is denk ik gewoon gezwets van ouders die willen dat hun kind een schil op eet. ;-)
amc
12 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar HeerVoldemo. In veel vruchten zitten juist in de schil veel waardevolle stoffen die in het vruchtvlees zelf niet zo veel aanwezig zijn. Het is dus niet zo dat de vitamines direct onder de schil zitten, maar ze zitten wel in de schil. (^0^) Met name voor appels geldt dit.