Hoe maak ik een lekker lunchgerechtje met gerookte makreel?

Ik eet de vis altijd gewoon op brood, met een lik mayonaise.
Ben benieuwd naar lekkere receptjes!

14 jaar geleden
in: Koken
6.5K

Het beste antwoord

Makreel uitpluizen en in een schaal doen,
Hier doorheen mengen cq roeren.
1 fijn gesnipperde ui
stukje of halve madam jenet of adjoema (hete peper) of als je niet van heet houdt sambal.
beetje tomatensaus (currysaus kan ook)
beetje ketjap manis
vervolgens tot het naar jouw oordeel smeuig is slasaus (mayo kan ook) toevoegen

Je kan e.v. 1/2 theelepel vetsin of aji no moto (smaakversterkers) toevoegen

Sommigen vinden knoflook nog een goede toevoeging maar ik gebruik het niet. Dit op een broodje

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb je recept net uitgeprobeerd, en het was jammie!

Andere antwoorden (5)

Niet zozeer een recept, maar je zou de lik mayonaise kunnen "opleuken" met wat tomatensaus met hierin fijngesnipperde rode ui en wat knoflook.
Daarna op het brood en heel even in de oven (paar minuutjes).

heeeeerrlijk!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 jammieeeeee
Rieneke1
14 jaar geleden
klinkt goed, bedankt +1
Kijk eens op:
http://www.dethuisjournalist.nl/culinair/lunchtipmakreelsalade-met-appel-en-walnoten/
of:
http://www.marionsrecepten.nl/recept.php?CAT=Lunch&RID=1227
Gewoon even googelen en Voila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt, +1
Je kunt een maaltijdsalade maken:

Bereidingstijd: max. 10 minuten

Ingrediënten voor 1 persoon:

85 gram gerookte makreel (de helft van een pak)
100 gram haricots verts
1 rode paprika
1 bakje cherrytomaten
Enkele olijven in schijfjes
Olijfolie
Balsamico azijn
mosterd

Bereidingswijze
Dop de haricots verts en kook ze in 6 minuten gaar.
Snij de paprika in kleine reepjes en halveer de cherrytomaatjes.
Pluk de makreel in stukken en voeg dit bij de paprika, cherrytomaatjes en olijven.
Voeg de uitgelekte haricots verts eraan toe.
Maak een dressing van wat olijfolie + balsamico azijn en een flinke eetlepel mosterd.
Roer alles door elkaar en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingredienten
4 zachte witte broodjes
1 gerookte makreel
2 pijpuitjes
2 el kappertjes
2 el crème fraiche
2 el yoghurt
1 el tomatenketchup
Peper uit de molen
1 tl Ruby port (of sherry)
Bereiding
Vel en graten van de makreel verwijderen en de vis een beetje uit elkaar plukken. In een schaaltje de crème fraiche, yoghurt en tomatenketchup mengen en op smaak brengen met port en peper. De uitjes in ringetjes snijden en de kappertjes goed laten uitlekken. De broodjes opensnijden en licht besmeren met de saus. Een paar lepels vis uitspreiden over het broodje en hier over heen saus sprenkelen. Afwerken door het bestrooien van de vis met uitjes en kappertjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recept: Broodje gerookte makreel.

Bereidingswijze:

Leg de stukken vis op een bakplaat en verwarm ze ca 5 à 6 minuten op 170°C in de heteluchtoven.
Maak een saus van yoghurt, citroensap, olijfolie en peper. Snijd de ui in ringen en de tomaat en komkommer in plakken. Hak de peterselie.
Snijd het brood in plakken en beleg het met de saus, blaadjes sla, komkommer, tomaat, makreel, ui, peper en peterselie.

Bereidingstijd ca 20 minuten.

Ingrediënten: Lunchgerecht voor 4 personen,

2 gerookte makrelen,
1 Turks brood,
3 el Turkse yoghurt,
scheut olijfolie,
sap van ½ citroen,
versgemalen peper,
1 rode ui,
1 tomaat,
1 komkommer,
4 takjes peterselie,
1 kropsla.

Dit is een heel erg lekker recept, echt de moeite waard!

Smakelijk eten!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook op video te bekijken klik op deze link:

http://www.thetasteoflife.tv/recepten/recept/122309/broodje_gerookte_makreel/