Waar vind ik een broodmes die twee keer zo lang is als normaal?

En hoe noem je zo'n mes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet hij 2x zolang zijn?

Antwoorden (5)

Mogelijk ben je dan op zoek naar een broodzaag. In keukenaccessoirewinkels en grotere huishoudelijke zaken zoals V&D, Blokker en Marskramer moet je die wel kunnen kopen. Vaak zit hij ook als grootste mes in een houten messenblok.
Amadea
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Wat jij beschrijft is volgens mij een standaard broodmes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet 2x zo lang.
Bij de horeca groothandel (zoals sligro en makro) hebben ze dit soort messen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze vond ik bij knivesandtools.nl :

Wusthof Gourmet Hammes 36 cm

Hammes met kuiltjes

op voorraad

€ 108,00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je een diepvriesmes bedoeld. Dit is ook een soort lang broodmes met een fijnere kartel.
Verkrijgbaar bij horecaleveranciers en de betere kookwinkels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek je niet een soort kleine zaag die zo'n 40 cm is die is te koop bij de praxis