Gerecht met verse kaas erin,hoe lang kan ik dat bewaren?

Ik heb vandaag een warm pasta gerecht met verse kaas gemaakt.Nu is er nog wat over.Hoe lang kan ik het kliekje in de koelkast bewaren?Wil het restje dinsdag eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Antwoorden (3)

Je kunt het altijd bewaren.Weggooien kan altijd nog als het dinsdag niet lekker meer ruikt. Als je het prettiger vindt kun je hem misschien in de vriezer doen, gaat ook goed
anneliez
12 jaar geleden
de datum van de kaasverpakking kijken. Invriezen is ook een optie maar niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als het in de pasta zit is het afgeschermd en waarschijnlijk in de koelkast. zou ongeveer hetzelfde effect moeten geven aangezien er dan ook geen zuurstof bij kan komen.
Er zijn veel soorten verse kaas, en de ene is langer houdbaar dan de andere, dus een juist antwoord is een beetje moeilijk'.

Het is echter wel zo, dat indien de kaas goed verwarmd is, je het kliekje Dinsdag nog wel zult kunnen eten mits je het afgedekt en op een temperatuur beneden de 4 graden bewaard.