wat is het beste recept voor zandkoekjes?

er zijn zoveel verschillende recepten voor zandkoekjes maar ik weet nog steeds niet welke goed is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=zandkoekjes
Eet smakelijk

Het beste antwoord

Ingrediënten
125 gr bloem
50 gr bloemsuiker
80 gr boter
1 eigeel
kristalsuiker
10 gr vanillesuiker
snuif zout

Bereidingswijze
Doe de bloem in en kom, maak een kuiltje en doe hierin de boter en de suiker. Kneed lang en stevig tot een homogene massa. Maar er een rol van, doe er plasticfolie over en leg een half uur in de ijskast.

Zet de oven op 180 graden. Haal de rol uit de ijskast en snij in schijfjes van een halve centimeter. Rol deze met de zijkant door het eigeel en de suiker en leg ze op bakpapier op een bakplaat.

Bak ze gedurende 20 à 25 minuten op 180 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik deze altijd:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/zandkoekjes-3408.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het recept van Koopmans, één van de meest geliefde bakbedrijven van het land!

http://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/koek-en-koekjes/zandkoekjes/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zandkoekjes 20 stuks.

Ingrediënten:
1 ei
200 g bloem + extra om te bestuiven
100 g witte basterdsuiker
150 g koude boter

Materialen:
keukenmachine
bakplaat, ingevet of bekleed met bakpapier

Bereiden:

Splits het ei en gebruik alleen de eidooier. Meng alle ingrediënten in de keukenmachine tot het deeg een korrelige structuur heeft. Kneed de deegkruimels met een koele hand tot een samenhangend deeg. Rol het deeg tot een bal, verpak in vershoudfolie en laat 30 min. in de koelkast opstijven. Verwarm de oven voor op 175 °C. Rol het deeg gelijkmatig uit op een met bloem bestoven keukenblad tot een lap van ca. 40 x 40 cm en 3-4 mm dik. Steek met uitsteekvormpjes of een omgekeerd glas koekjes uit, of snijd deze langs een (zelfgemaakt) sjabloon los. Kneed het resterende deeg tot een bal en rol opnieuw uit, tot al het deeg gebruikt is. Leg de koekjes op enige afstand van elkaar op de bakplaat. Bak ze in het midden van de oven in 15-20 min. lichtbruin en gaar. Neem de koekjes met een kaasschaaf of een paletmes van de bakplaat en laat ze afkoelen, bij voorkeur op een taartrooster.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=231340