Hoe smelt ik varkensvet in de microgolfoven om reuzel te maken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou heel goed kunnen dat het niet mogelijk is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrr, vetver (zal je bedoelen...) LOL...

Het beste antwoord

Snij het spek in blokjes of plakjes. doe het in een ovenvaste schaal en laat het smelten. Doe er wel een magnetrondeksel op. Roer het af en toe door. Als alles vloeibaar vet geworden is, kun je de resten er weer uit halen. Het is erg lekker om laurierblaadjes, kruidnagelen, foelei en peper mee te bakken bij de reuzel.
Daarna zeef je het vet, doet het in een pot en laat het in de koelkst afkoelen. Maar het is net zo makkelijk om het in een juspan op laag vuur in een half uur-drie kwartier uit te
bakken.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kan je het gewoon in een glazen of keramische ovenschaal met deksel (of folie) doen; in het begin eerst meermalen een korte tijd (enkele minuten) inschakelen om het proces te kunnen controleren.