Gevulde portobello;

Ze liggen volop in de winkels nu, die grote paddestoelen!
Vul ze met room- of geitenkaas, druppel er honing overheen en bestrooi dan met pijnboompitten. Zet ze dan even in de oven. Heerlijk als voorgerecht!
Zo uit de oven, direct op tafel.

Salade met eendenborst en vijgen;

Doe 4 el. olijfolie, 1 el. rode wijnazijn en 1 el. bramenjam in een kom en klop met de garde tot een dressing.
Verdeel 1 zak rucola slamelange of andere gemengde bladsla over de bordjes.
Snijd ongeschilde peer in kwarten, snijd het klokhuis eruit
en snijd de kwarten in plakjesin de lengte zodat je een soort dunne partjes krijgt.
Verdeel die dakpansgewijs aan de zijkant op de sla.
Verdeel nu in het midden van het bordje, naast de peer,
plakjes eendenborst op een decoratieve manier.
Leg er plakjes gewelde vijgen bij en schep de dressing erover heen. Ik zag deze in de allerhande en maak hem zelf dit jaar. Lijkt me makkelijk, snel en heerlijk!
amc
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Het is de gevulde portobello geworden!

Andere antwoorden (11)

slakken en oesters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
slakken? gatver.. klinkt niet echt lekker :S
Steenuiltje
13 jaar geleden
Brrrrr mij niet gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet echt voor iedereen geschikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neee, de vraag is wat vinden de "meeste" mensen lekker.
Een garnalen cocktail vinden de meeste mensen wel lekker, en is makkelijk voor te bereiden. ( wel goede hollandse garnalen nemen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kode kipsalade met gerookte kip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lekkere tomaten of kippen soep misschien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carpaccio (van ossenhaas, zalm of groente)

Een cocktail

Een verse tomatensoep met mascarpone en geroosterde paprika

Geitenkaas met honing uit de oven

Champignons dordogne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carpaccio of vitello tonato vallen altijd wel in de smaak. Als je daarnaast ook nog soep maakt kun je dat altijd nog serveren aan de mensen die het voorgerecht niet lusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meloenstukken in Parma-ham gewikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hollandse garnalen
Noorse gerookte zalm
dille
cocktailsaus
citroen
peper
zout

Garnalen mengen met een beetje citroensap, peper, zout en cocktailsaus. Zorg dat het niet te papperig wordt.
Leg de plakken zalm op plastic folie, die groter is dan de zalm (Plak per persoon)
. Doe op elk stuk 2 eetlepels van de garnalen. vouw het vervolgens met de folie dicht, zodat je ronde paktejes krijgt. Laat dit vervolgens 2 uur in de koeling staan. Voor het opdienen plastic verwijderen. Doe op elke zalmpakket verse dillen. Klaar en heel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeevruchtenmix (b.v diepvries Albert Heijn / Vis Marine
bij de Deen en Deka). Lekker met cocktailsaus.

Portobello met geitenkaas.

Lange komkommerplakken, gedrenkt in sinaasappelsap met gerookte forel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem iets eenvoudigs en zonder vis of vlees, dan is het ook gelijk goed voor als er evt. vegetariers bij zijn.
Bijvoorbeeld een mini-salade-lasagne (plakjes opstapelen) van o.a. een schijf tomaat, een blaadje basilicum, een schijfje gekookte rode biet, een schijfje rode ui, nog een blaadje basilicum, dan een plakje mozzarella en daaroverheen een theelepeltje pesto of tapenade. Of een paar druppels balsamicoazijn en wat olijfolie en peper en evt. nog wat pijnboompitjes.
Lekker met een droog wit duits wijntje of een lichte rode wijn als beaujolais.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou 2 verschillende bordjes kunnen maken met krulsla (geen tomaat of komkommer omdat er genoeg mensen zijn die dat weer niet lekker vinden) en op het ene bordje wat kleine vissoorten zoals garnaaltjes, stukjes makreel,stukjes haring leggen en op het andere diverse blokjes kaas, zoals feta, oud amsterdam en brandnetelkaas. Snel klaar, koud en toch smakelijk en door de onderliggende krulsla leuk om te zien