als ik kipfilet ga bakken krijg ik allemaal zwarte dingetjes erop, wat is het en wat kan ik ertegen doen?

boter in de pan, dan de kipfilet erin en als ik dan de kip omdraai zitten er allemaal zwarte spikkeltje op.. zie vraag

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan zijn, dat de pan niet helemaal schoon was. Ook kan het, dat er kleine deeltjes van de bodemlaag afschilferen. In dit laatste geval kun je beter een nieuwe pan aanschaffen.

Het kan zijn dat je boter te heet wordt, waardoor losse kipdeeltjes of bijvoorbeeld de peperdeeltjes die je erop hebt gestrooid, verbranden. Als je een hele kipfilet bakt, kan je het beste op hoog vuur beginnen, maar na een minuutje het vuur wat temperen. Dat voorkomt ook dat je filet aan de buitenkant al helemaal donker is voor hij van binnen gaar is. Even buitenom de originele vraag: Zelf halveer ik de filets waardoor ze de helft van de originele dikte hebben, dan wordt het vlees aan de buitenkant ook niet zo droog en is er minder kans op rauwe kip.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100