Hoe krijg ik m'n gebakken ei zo, dat ie precies past op mijn boterham?

Mijn koekenpan is rond en de boterham rechthoekig.

Ik doe nu altijd 2 of 3 eieren in de pan (met uitjes en tomaat), en snijd hem dan door in 2 helften (voor 2 boterhammen). Alleen past dat voor geen meter voor op een boterham.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Kleinere koekepan, ik heb een zogeheten eierpannetje, dan past ie redelijk op 1 boterham.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, en als je nu veel naar Super de Boer gaat kun je sparen voor een gratis eierpannetje ; )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij blokker zijn ze nu te koop voor 1 euro (2 setjes)

Andere antwoorden (9)

Koop een leuk vormpje!
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, dat is leuk. Waar koop je zoiets ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OA Xenos, en dan in rubber, het hartje dan.
AWM
14 jaar geleden
Rubber? Smelt dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik ook al vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van siliconen, maar goed. Je heb die vormen ook precies als een boterham.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenx, moet ik toch eens gaan kijken bij de Xenos. Is misschien ook leuk als sinterklaaskadootje.
AWM
14 jaar geleden
Hier: http://goeievraagnl.123forum.nu
Koop een vierkante koekenpan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ei is wel goed alleen je brood is te klein ,dus moet je een groter brood kopen,een groot rond brood dus .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat dacht je van boterhammen over de lengte van het brood snijden?
De oplossing: http://www.kookwinkel.nl/upload/Producten/Aanvullingen_folder2007_1/tn/IMG_6006%20Look%20vierkante%20koekenpan%2028%20cm.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Welnee, dat ding is veel groter dan je bammetjes!
Je moet gewoon een rechthoekig minipannetje kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je koopt een ongesneden brood en dat snijd je zelf dusdanig dat je veel grotere boterhammen krijgt. Blijft vaak nog langer vers ook, dat brood.
Of een Turks of Marokkaans brood. Ook ongesneden. Daar kun je helemaal je creativiteit op botvieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste is 2 of 3 eieren wel wat veel van het goede.
Je kunt vormpjes kopen, dat doen ze in resturants ook: die zet je in de pan en het ei wordt daarin gegoten.

Ik heb zelf een veel betere oplossing voor het pronleem.
1. neem een boterham en snij het binnenste eruit; zo dicht mogelijk bij de rand.
2. leg de boterham in de pan met boter/olie. Even laten bakken
3. Breek een eitje in get midden van de boterham, weinig zout en een beetje perer of zo erop
4. Leg het uitgesneden midden van de boterham op het gat en druk zachtsje aan.
5. deksel erop, even laten garen, andere boterham pakken en daarop de gebakken boterham leggen, desnoods met een plakje kaas ertussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip ! Heb het ook 2x geprobeerd vandaag, maar werd wel een beetje een knoeiboel omdat ik niet goed kon zien wanneer het ei gestold was met die boterham er bovenop. +1. De volgende keer, wacht ik eerst tot het ei gebakken is voor ik de binnenkant van die boterham er op leg.
Tip 1: Neem een duimstok meet en shij het ei op grote.
Eet de afgesneden randen het eerst op. Probleem opgelost.
Tip : Koop vierkante eieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen gebruik het tosti apparaat .Verdeelde vakken aanwezig.