Ik heb al een oud boekje van de weight watcher 365 dagen lekker slank nu is mijn vraag er stta bij een recept 240gr. macaroni is dit ge- of ongekookt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Amadea
12 jaar geleden
Voor hoeveel personen is dat gerecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me niet dat je ongekookte macaroni moet eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook geen ongekookte macaroni.. Dat eet toch niemand??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat begrijp ik ook maar het gewicht is dat nu gekookt of ongekookt?
Er staat ook niet bij voor hoeveel personen.
Amadea
12 jaar geleden
Weet je wel of het een voor-, hoofd- of nagerecht is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoofdgerecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n dieetplan is geschreven met oog op 1 deelnemer. De recepten die zijn meegeleverd lijken me ook voor 1 persoon. Anders moet dat vermeld staan.
Ze bedoelen 240 g. gekookte macaroni.
Amadea
12 jaar geleden
En dietist, vind jij dat een normale hoeveelheid voor één vrouwelijk persoon dat afvallen wil? Dacht het toch niet...

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Als het voor 1 persoon is, dan is het zelfs gekookt nog veel.
Ik dacht dat je ca 100 gr gekookt moet rekenen dat is 65 gr ongekookt (in dieten dus)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag ik je even corrigeren.
30 gr ongekookte pasta of rijst staat voor ca 100 gr gekookt.
Met de gegevens die nu verstrekt zijn kunnen twee mogelijkheden:
- Het is een gerecht voor 2 personen en de macaroni is gekookt.
- Het is een gerecht voor 4 personen en de macaroni is ongekookt.
Het is gebruikelijk om in recepten de ingrediënten in onbereide toestand te vermelden. Dus hoogstwaarschijnlijk is het tweede 't geval. Maar dat is pas met zekerheid te zeggen als je het hele recept vermeldt!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben het geprobeerd maar het is 240 gekookt.
anders is het wel heel erg wit. Er moest 200 gr hamblokjes door een halve paprika en 200 gr uien. Voor de saus 2 eieren een blikje gepelde tomaten afgegoten en 2 eetlepels maizena en 70gr geraspte kaas en dan alles 1 uur in de oven .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het klaargemaakt maar 240 gr gekookt is ook wel heel veel voor 1 persoon. En ongekookt is het veel te veel.
Dus ik doe maar gewoon 240 gekookt dan kunnen er wel twee personen van eten. Het was btw wel heel erg lekker.