Kan ik zalmwraps een dag van te voren maken?

Lekker hapje voor mijn verjaardag maar op de dag zelf geen tijd! Ik wil zalmwraps maken met kruidenkaas en sla en dit oprollen in in folie en bewaren in de koelkast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
62.9K

Antwoorden (7)

Ja, dat kan heel goed! Heb het zelf ook een keer gedaan. In de folie is het juist nog beter omdat hij dan goed opgerold blijft. Als je ze meteen serveert, rollen ze vaak weer open. Dus misschien is het zelfs nog wel een beetje beter. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker! Ik vind ze dan zelfs lekkerder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan ze dan niet 'visserig' smaken?
De kruidenkaas trekt in de wrap en maakt deze klef. Ook trekt de sterke zalmsmaak in de kaas, zodat je niet meer het contrast hebt. Ik zou het niet doen, maar als je op de dag zelf echt geen tijd hebt zit er weinig anders op. Overigens kan het niet veel meer dan 10 minuten kosten om te maken, want een heel moeilijk recept is het niet.

Maar op de vraag of het KAN, is het antwoord ja. Iedereen zal het overleven.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier ben ik ( als kok zijnde) het helemaal mee eens
Ligt eraan wat je er verder bij doet. Even in vriezer maakt het steviger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit sla in de vriezer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie had het over sla? Ik schreef ook al: ligt eraan wat je er verder in doet!
Stevig oprollen en heel strak folie eromheen doen en dan in koelkast helpt ook om stevige rollen te krijgen
Dan ligt het 1 dag in de koelkast zou ik niet doen.Ik maak zelf ook weleens zalmwraps en als we deze de dag daarna eten vindt ik het minder vers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak het op de avond ervoor of 's morgens op de dag zelf, het is zo gebeurd.

Mijn ervaring met het opgerolt blijven: De wraps heel even warm maken in de magnatron, zo maar 5 tot 10 sec. of inderdaad goed in zilverfolie verpakken.

Het is niet minder vies of visserig.

Lekker trouwens voor de niet viseters: met roomkaas, sla en rauwe ham.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, dat is zeker.
Echter vindt ik dit persoonlijk niet lekker, omdat de smaak van de (gerookte) zalm helemaal in de kaas trekt, de wraps klef worden, en bovendien de kruidenkaas droger wordt.
Gewoon op de dag lekker zelf maken, als je er een beetje oefening in hebt maak je zo een 10 wraps in 5 minuutjes, heb het zelf op het werk vaak genoeg gedaan. Ik mag waarschijnlijk geen namen noemen maar er zijn een aantal grotere vakantieparks en restaurants in nederland die dit ook gewoon op de kaart hebben namelijk, alleen kost het dan als voorgerecht rond de 15 euro...