Hoe bakken ze bij een italiaans restaurant het gehakt zo fijn rul?

als ik bij een italiaans restaurant uit eten ga zit ik altijd heerlijk te smullen van mijn saus met fijn gerulde gehakt.
maar als ik thuis mijn gehakt rulbak krijg ik het met alle manieren die ik kan verzinnen nooit zo mooi fijn als het daar is....

het is dus altijd wel goed rulgebakken maar altijd grover of hier en daar nog wel een klontje ofzo en nooit van dat fijne zoals in een restaurant...

heeft iemand een tip wat ik zou kunnen proberen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.5K

Het beste antwoord

Inderdaad je gehakt bij de keurslager kopen. Daar ligt het meestal klaar en is het net gedraaid. Je kan met je vingers steeds kleine "sliertjes" van de gehakt in je braadpannetje gooien. Hou er dan wel rekening dat het vet (ik gebruik meestal olijfolie) goed heet is, zodat het gehakt mooi bakt. Het is wel een tijdrovend klusje, maar ik hou er net als jij van dat het gehakt in de pastasaus fijn is en niet van die grote brokken bevast. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zelf gehakt draaien!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een gehaktmolen kan vaak op verschillende standen van fijnheid worden ingesteld.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Ten 1e zou ik zeggen; koop je gehakt bij de keurslager.
Die hebben over het algemeen al veel beter vlees dan in de supermarkt.

Verder kunnen ze je daar vast goeie uitleg over de bereiding geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Waarom specifiek de keurslager? Er zijn genoeg andere goede slagers.
in een restaurant wordt t nit echt gebakken maar heel zachtjes gekookt...
doe de gehakt in een steelpannetje en het gas midden of stand 6 / 7... blijven roeren en steken...
Nooit op hoog gas of stand 9!!!

en een eerder antwoord is ook goed, grover gehakt levert mooiere korrels op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag de slager of hij het gehakt twee keer wil doordraaien.. Dan krijg je het gehakt net zo fijn rul als bij jou Italiaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
langzaam garen, heel langzaam garen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om gehakt rul te bakken moet je runder gehakt hebben, dit op een hoge stand bakken.
Wel erbij blijven en constant roeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik doe is het gehakt aanbakken in stukken en dit dan in het bakje doen, wat bij een staafmixer hoort en met behulp van dit bakje het fijnhakken. Het gehakt is perfect rul (alle stukjes gehakt zijn even groot) en u kunt dan het overtollig vet afgieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaar het gehakt niet in olie maar in water of bouillon. Vermeng het voor het afgaren met de saus en laat samen stoven. Zorg ook voor voldoende zuur van bv. Rode wijn of gewoon citroensap in je saus.