Wie kent recepten met verse kaasravioli?

Ik heb verse ravioli gevuld met kaas en wil deze vanavond klaarmaken. Wie heeft, niet te ingewikkelde, tips voor de saus en/of toevoegingen? Mag vegetarisch zijn. Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld spinazie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9K

Het beste antwoord

Ravioli koken. Intussen ook diepvriesdoperwtje koken in een beetje gezouten water. Op een klein vuurtje enkele lepels pesto oplossen in kookroom zoals ' finesse voor koken' en dit zachtjes even laten doorkoken.
Meng de roomsaus, erwtjes en ravioli door elkaar en strooi er wat rucolablaadjes over.

Of; laat boter smelten en laat op niet te hoog vuur geraspte courgette en knoflook hierin stoven tot het vocht is verdampt. Roer hier dan room en evtl. gehakte noten door en laat alles even doorkoken. Doe er dan nog blokjes gorgonzolakaas door en maak op smaak met vers gemalen peper en zout.

Spinazie en spinazie à la creme gaat natuurlijk ook als saus. Lekker om er dan Parmezaan over te raspen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je lekkere en makkelijke suggesties. Ik was later dan verwacht thuis, dus ben voor de supermakkelijke versie (spinazie-parmezaan) gegaan. Een +.

Andere antwoorden (4)

laagje spinazie, laagje ravioli en daar tomatensaus over en dan de oven in

Toegevoegd na 51 seconden:
en als je hebt nog wat pijnboompitten of noten erbij
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, een + daarvoor.
Ik vind het zelf altijd erg lekker om wat groenten te bakken (spinazie, tomaatje en courgette bv) en dan wat creme freche en de pasta/ravioli erbij.
Voro vlees erbij: blokjes ham erbij of reepjes spek bakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Een +.
Kaasravioli met een artisjokken- en tomatensaus.

Serveer deze snelle en gemakkelijke pastasaus met ravioli, tortellini of je favoriete pasta voor een fantastische doordeweekse avondmaaltijd. Een groene salade en een lekker knapperig brood maken de maaltijd compleet.

Ingrediënten:

Porties: 6

1 (500 gr) pak verse kaas ravioli
1 eetlepel olijfolie
450 gr romatomaten - geschild, ontpit en in blokjes gesneden
2/3 (280 gr) potje gemarineerde artisjokharten, uitgelekt
8 eetlepels fijngehakte lente-uitjes
3 teentjes knoflook, geperst
1/2 theelepel zout
1/4 theelepel versgemalen zwarte peper
1 theelepel olijfolie
2 eetlepels geraspte parmezaanse kaas

Bereidingswijze:

1.Kook de ravioli volgens de aanwijzingen op de verpakking.

2.Terwijl de pasta kookt, bereid je de saus voor: In een grote koekenpan met anti aanbaklaag, verhit je 1 eetlepel olie op een matig tot hoog vuur. Voeg de tomaten, artisjokken, lente-uitjes, knoflook en zout en peper toe. Kook 2 tot 3 minuten, onder af en toe roeren, tot de groenten opgewarmd zijn. Haal van het vuur.

3.Giet pasta goed af. Doe in een grote kom en meng met 1 theelepel olie. Voeg de helft van de saus aan de ravioli toe; meng grondig, maar voorzichtig. Breng het geheel over in een serveerschaal. Giet de resterende groentensaus over de ravioli. Garneer met Parmezaanse kaas.

Smakelijk eten!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://allrecipes.nl/recept/5910/kaasravioli-met-een-artisjokken--en-tomatensaus.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is helemaal mijn smaak, ziet er heerlijk uit op papier. :) Wij hebben inmiddels gegeten, maar binnenkort ga ik het maken! Natuurlijk een +.
Wat ik zelf erg lekker vind, maar je moet er van houden, is een blauwe kaassaus met eventueel spekjes. Hiervoor heb je nodig: 1 flesje kookroom, 1 punt Deense blauwe kaas, in blokjes gesneden (tip: dit gaat makkelijker als je het mes even natmaakt), 1 gesnipperde ui, 1 bakje spekreepjes en 1 zakje walnoten. Bak de spekreepjes uit, fruit de ui aan in het spekvet en voeg de kookroom toe. Laat dit goed heet worden en laat de kaasblokjes smelten in de room. Verbrokkel hier de noten boven en roer de gare ravioli door de saus. Voor een vegetarische versie laat je het spek achterwege en voeg je eventueel nog wat extra (wal)noten toe.