Zit er in bladerdeeg gluten?

De gewone diepvries pakjes van Koopmans bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
10.8K

Het beste antwoord

Jazeker. Iemand met coeliakie kan absoluut geen gewoon bladerdeeg eten, je zult dan glutenvrij bladerdeeg moeten kopen van bijvoorbeeld Schär.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ik had vrijdag nog een probleem met witlof-ham-kaas flapjes en iemand met glutenallergie. Bladerdeeg is van tarwemeel gemaakt dat gluten bevat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in 'normale' bladerdeeg zitten wel gluten (heb ik net gezien op een pakje bladerdeeg van de jumbo). Er is ook glutenvrije bladerdeeg, van het merk 'Millefoglie'.
google maar eens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Millefoglie is niet het merk, het merk is DS en dat is weer een onderdeel van Dr. Schär. Millefoglie is dus de naam van het product.
de standaard bladerdeeg is gemaakt van tarwemee. bevat dus gluten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker! blader deeg bestaat uit: Meel, Boter, ei en water

zie de link

Toegevoegd na 10 uur:
http://www.culinair.net/index.php?action=item&m=y&table=news&form_name=titel&id=6961

Voor alle critici hierboven vindt u een overzicht van ALLE meelsoorten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord meel zegt niet zoveel, rijstmeel is ook meel, maar wel glutenvrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, ma als jij naar de winkel gaat om een pak meel te kopen en je vraagt om meel, zul je vast geen pak rijstmeel in je hande gedouwd krijgen.... ofwel? en in alle recepten staat ook gewoon meel, zelfs bij alle koksexamens is meel gewoon meel... ma gef nie goed bedoeld, ik zou me dus ff corrigeren... TARWEMEEL ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien wilde hij weten of er gluten in zitten, ja dus.... :-D